وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه هویت‌خواهی نشانه انزوا یا برتری‌جویی نیست، گفت: ما می‌خواهیم با استقرار در یک محیط امن در راستای تعامل و هم‌افزایی حرکت کنیم و در این چارچوب به موضوع هویت توجه ویژه‌ای داریم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ما صاحب اختیار مردم نیستیم بلکه خادم مردم هستیم و این مردم هستند که ولی‌نعمت ما هستند.

محمدجواد ظریف دوشنبه شب در مراسم نکوداشت روز و هفته تهران که از سوی شهرداری تهران در کاخ موزه گلستان با محوریت موضوع هویت برگزار شده بود، طی سخنانی گفت: همه ما برای اینکه بتوانیم با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم و در راستای هم‌افزایی حرکت کنیم نیازمند هویت هستیم. هویت یک ضرورت برای حضور موثر در صحنه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اگر ما به هویت خود می‌بالیم و به آن توجه داریم به خاطر فروختن فخر به دیگران نیست بلکه می‌خواهیم با استقرار در هویت خودمان با دیگران گفت‌وگو و تعامل کنیم و با کمک یکدیگر دنیای بهتری را بسازیم.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه هویت‌خواهی نشانه انزوا یا برتری‌جویی نیست، گفت:  ما می‌خواهیم با استقرار در یک محیط امن در راستای تعامل و هم‌افزایی حرکت کنیم و در این چارچوب به موضوع هویت توجه ویژه‌ای داریم.

به گزارش جماران، ظریف در این مراسم که تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران نیز حضور داشتند، خطاب به حاضران در این جلسه گفت: من خوشحال هستم اکنون که با شما صحبت می‌کنم پیام‌آور طرح امید(HOPE) هستم. ما در این پیام به همسایگان و کشورهای اطرافمان می‌گوییم که ما باید با هم زندگی کنیم و برای این موضوع نیاز نداریم هویت خود را از دست بدهیم. ما همه در کنار حفظ هویت‌مان می‌توانیم یک واحد را تشکیل دهیم و آن واحد در راستای همبستگی، مدیریت چالش‌ها و استفاده مشترک از فرصت‌ها جهت توسعه و ایجاد امنیت در منطقه است.

وی در سخنان خود در این جلسه با تاکید بر اینکه بالیدن به هویت به معنای خودبرتربینی نیست، گفت: هویت به معنای ایستادن در موقعیتی برای تعامل با دیگران است.

این دیپلمات عالی‌رتبه ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه صاحبان واقعی تهران و کشور ایران مردم هستند، افزود: این مردم هستند که به ما هویت و قدرت داده‌اند و باعث سربلندی ما شده‌اند. این مردم هستند که زجرها کشیده‌اند و مقاومت کرده‌اند. ما صاحب اختیار مردم نیستیم بلکه این مردم هستند که ولی‌نعمت ما هستند. آنها صاحبان واقعی ما هستند و ما باید خود را خادم مردم بدانیم.

ظریف تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی مردم ایران با ادیان‌ مختلف برابر متجاوزان ایستادند و اکنون نیز در راستای دفاع از منافع ملی و هویت‌شان در برابر زیاده‌خواهان ایستاده‌اند و در برابر متجاوزان می‌ایستند.

به گزارش ایسنا، در این نشست با حضور ظریف از تمبر روز تهران با عنوان «تهران شهر درختان چنار» و کتاب تهران با عنوان «تهران، شهری که دوست دارم» رونمایی شد.

براساس این گزارش، در این نشست تعدادی از دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران و همچنین شهردار تهران، اعضای شورای شهر، برخی از نمایندگان مجلس و همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.