ترامپ با تاکید بر آنکه وی در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین هیچ حرف نامناسبی علیه جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین نگفته است، افزود: جمهوریخواهان بسیار متحد هستند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به قدرت دموکرات ها در مجلس نمایندگان اعتراف کرد و گفت که این حزب رای لازم برای استیضاح من را دارند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت: متاسفانه دموکرات ها رای لازم برای استیضاح من در مجلس نمایندگان را دارند، اما پیش بینی های صورت گرفته نشان از پیروزیم در محاکمه مجلس سنا به اکثریت جمهوری خواهان است.

ترامپ با تاکید بر آنکه وی در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین هیچ حرف نامناسبی علیه جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین نگفته است، افزود: جمهوریخواهان بسیار متحد هستند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با تهدید دموکرات ها برای پیشبردن بیشتر پرونده استیضاح وی گفت: وقتی من با یک رهبر خارجی صحبت می کنم، به روشی مناسب سخن می گویم.

ترامپ خطاب به دموکرات ها گفت: اگر پرونده استیضاح من را ادامه دهید باید بهای سنگین آن را نیز پرداخت کنید.

اظهارات ترامپ به خبرنگاران در کاخ سفید در حالی صورت گرفت که اخبارمهمی در مجلس نمایندگان برای پیشبرد روند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا به گوش می رسد.

دمکرات ها در گام بعدی تحقیقات استیضاح، طی احضاریه ای رسمی از رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ خواسته اند گزارشاتی را تحویل کنگره دهد.

جولیانی اذعان کرده که از دولت اوکراین خواسته بود درباره ادعاهای فساد علیه بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، تحقیق کند؛ ادعاهایی که اعتبار آن قبلا زیر سوال رفته است.

قانونگذاران حزب دموکرات که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند طی احضاریه ای رسمی خواستار تحویل گرفتن گزارش این تماس ها از جولیانی شده اند.

جولیانی باید تا اواسط اکتبر این گزارش ها که به بیش از دو سال گذشته مربوط می شود را تحویل دهد.

همچنین دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای از مایک پنس معاون ترامپ خواستند که تا مدارک درخواستی مربوط به استضیاح رئیس جمهوری  را تا 15 اکتبر(23 مهرماه) به مجلس تحویل دهد.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.