سخنگوی پنتاگون به نقش مشورتی آمریکا در مساله حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا می خواهد به سعودی اجازه دهد تا مدارکی را در مورد حمله تأسیسات نفتی ارائه دهد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی پنتاگون با خودداری از اظهار نظر قطعی درباره مسئول حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، گفت هدف ما جلوگیری از درگیری در خاورمیانه است.

جاناتان هافمن روز پنج شنبه در نشست خبری خود افزود: تا کنون همه نشانه ها از این حکایت دارد که ایران به نوعی مسئول است اما نمی خواهیم پیش از تحقیقات سعودی ها، ارزیابی داشته باشیم.

وی به نقش مشورتی آمریکا در این مساله اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا می خواهد به سعودی اجازه دهد تا مدارکی را در مورد حمله تأسیسات نفتی ارائه دهد.

سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: هدف ما جلوگیری از درگیری در خاورمیانه است. آنچه می خواهیم این است که ایران به نظم بین المللی مبتنی بر قوانین برگردد و این هدف همیشگی ما بوده است.

هافمن به میلیاردها دلار تسلیحات نظامی که با درآمد سرشار ناشی از تاسیسات نفتی سعودی ها خریداری شده و علیه مردم بی گناه یمن استفاده می شود، اشاره ای نکرد.

مقامات آمریکایی در نخستین ساعات وقوع این حمله، اینگونه موضع گیری کردند که ایران مسئول این حملات بوده است و با گذشت زمان، نتوانستند هیچ گونه مدرک قابل اعتنا و معتبری را ارائه دهند.

پس از آن، ترامپ در یادداشت های توئیتری، مواضع متفاوتی گرفت و سرانجام مایک پمپئو وزیر خارجه خود را برای گفت‌وگو با مقامات سعودی راهی ریاض کرد.

پمپئو پس از مثله کردن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی ریاض که سال گذشته در کنسولگری ریاض در استانبول به قتل رسید هم راهی ریاض شد و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را که آمر اصلی این قتل بوده است را در آغوش کشید و البته چندین میلیون دلار هم گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.