جبران باسیل اظهار داشت: لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است و به "اسرائیل" تعرضی نداشته است بلکه این اسرائیل است که دائما به حریم لبنان تجاوز می‌کند.

به گزارش جماران؛ "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان با تاکید بر اینکه بیروت همواره به قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند بوده است، اظهار داشت: این رژیم صهیونیستی است که همواره لبنان را مورد تجاوز قرار داده است، همانطور که اخیرا نیز همین کار را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، "جبران باسیل" که به آلمان سفر کرده است ، امروز چهارشنبه با "یان هاکر" مشاور امنیت ملی و سیاست خارجه آلمان دیدار کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با هاکر اظهار داشت: لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱  پایبند است و به "اسرائیل" تعرضی نداشته است بلکه این اسرائیل است که دائما به حریم لبنان تجاوز می‌کند.

این در حالی است که سوم شهریورماه جاری دو فروند پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی در حالی در "ضاحیه" واقع در جنوب بیروت سقوط کردند که به گفته منابع لبنانی این پهپادها آماده عملیات ترور بودند.

باسیل همچنین با اشاره به موضوع پناهجوی سوری در لبنان، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد این پناهجویان مایل هستند به کشورشان بازگردند و شرایط برای بازگشت آنان به سوریه فراهم شده است و به همین دلیل بیروت از برلین می خواهد در تشویق آنان به بازگشت کمک کند.

وی ادامه داد: قبلا مخالفت خود را با اسکان پناهجویان فلسطینی در لبنان اعلام کرده بودیم، اکنون نیز مخالف اسکان پناهجویان سوری هستیم.

قطعنامه ۱۷۰۱ در سال ۲۰۰۶ میلادی برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه صادر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.