کاخ سفید اعلام کرده که فعلا معاون بولتون، چارلز کوپرمن عهده دار این مقام خواهد بود و ترامپ اعلام کرده است که هفته آینده جانشین بولتون را منصوب خواهد کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا پس از برکناری جان بولتون چهارمین مشاور امنیت ملی خود را انتخاب خواهد کرد، اما چه کسانی می توانند جانشین بولتون شوند؟

ترامپ سه‌شنبه شب جان بولتون را از سمت مشاور امنیت ملی خود برکنار کرد.بولتون سومین کسی بود که در دولت ترامپ در این سمت قرار می گرفت. کاخ سفید اعلام کرده که فعلا معاون بولتون، چارلز کوپرمن عهده دار این مقام خواهد بود و ترامپ اعلام کرده است که هفته آینده جانشین بولتون را منصوب خواهد کرد. اکنون گمانه زنی ها در کاخ سفید آغاز شده و افرادی امیدوارند که ارتقا پیدا کنند و به این سمت دست یابند.

چارلز ام. کوپرمن

کوپرمن پیش از این در دولت دونالد ریگان کار می کرد او مدیر پیمانکاری دفاعی و از دوستان دیرینه بولتون است. کوپرمن مدیریت ارشد شرکت لاکهید مارتین وابسته به صنایع نظامی و هوافضایی آمریکا را بر عهده داشته‌است. کوپرمن ۶۸ سال سن دارد و در ماه ژانویه به عنوان معاون مشاور امنیت ملی توسط بولتون منصوب شد.

روزسه شنبه مدت زمان کمی پس از آنکه بولتون از مقام خود در کاخ سفید اخراج شد هوگان گیدلی، معاون سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که کوپرمن به عنوان جانشین موقت بولتون ایفای نقش می کند. گفته می شود کوپرمن به دلیل نزدیکی به بولتون احتمالا مدت زیادی در جایگاه جانشین موقت نخواهد ماند.

استفان ای بیگان

بیگان، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی است او تلاش زیادی برای ترغیب رهبر کره شمالی برای گفتگو با آمریکا کرد. بیگان بر خلاف بولتون که دیدگاههای ایدئولوژیک محکمی دارد که به مواضع سیاسی او شکل می دهد، یک تکنوکرات توانمند و فردی با ایده های بزرگ تلقی می شود.

اخیرا او با دیدگاههای سخت و ضد کره شمالی بولتون به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و ترامپ هماهنگ تر بود. او نزدیک به پمپئو تلقی می شود و انتصاب او به عنوان مشاور امنیت ملی می تواند نقش پمپئو را به عنوان وکیل اصلی ترامپ در مسائل سییاست خارجی برجسته تر کند.

بیگان ۵۶ ساله است و به عنوان دبیر اجرایی شورای امنیت ملی در زمان رئیس جمهور جورج دبلیو بوش خدمت کرده است.

او در سخنرانی هفته گذشته خود در دانشگاه میشیگان در مورد کره شمالی گفت: «چالش اصلی یافتن راهی از طریق دیپلماسی برای حل این مشکل است. رئیس جمهور گفته که نگران موشک های کوتاه برد کره شمالی است اما قصد ندارد تلاش های ما را در جهت دیپلماتیک برای برطرف کردن مشکلات مورد نظر مختل کند.»

برایان اچ. هوک

برایان هوک، نماینده ویژه در امور ایران و مشاور ارشد پمپئو است. او یکی از انتصابات باقیمانده دوره رکس تیلرسون است. گفته می شود که هوک ۵۱ ساله است، او تلاش زیادی می کند که جانشین بولتون باشد.

هوک وکیلی است که از طریق تیلرسون وارد وزارت امور خارجه شد و یکی از بازماندگان آن دوران است. گفته می شود هوک و ترامپ در مورد ایران تامل دارند. او همچنین احتمالا از جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور و مشاور ارشد او پشتیبانی خواهد کرد.

هوک در دوران جورج دابلیو بوش به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور بین‌الملل، مشاور ارشد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سیاست‌گذاری دفتر رئیس کارکنان کاخ سفید و به عنوان مشاور در دفتر سیاست حقوقی در وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا کار می‌کرد.

داگلاس مک گرگور

مک گرگور یک سرهنگ بازنشسته ارتش است که چندین کتاب درباره سازماندهی مجدد ارتش نوشته است. او به طور مکرر در یکی از برنامه های مورد علاقه رئیس جمهور روباه، «امشب تاکر کارلسون» شرکت می کند.

در ماه ژوئن، هنگامی که ترامپ در آخرین لحظه تصمیم به برخورد علیه ایران گرفت، به سخنان کارلسون گوش داد که حمله به ایران می تواند ازنظر سیاسی کشنده باشد. آن هفته میهمان تکراری در این نمایش مک گرگور بود که با دلایل منطقی از تصمیم رئیس جمهور حمایت کرد.

ریچارد گرنل

گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، شخصاً مورد علاقه ترامپ است. گفته می شود که او از سبک دیپلماتیک بی پروای ترامپ تقلید می کند. گرنل ۵۲ ساله است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.