واشنگتن پست نوشت: ترامپ به دروغ می گوید که آمریکا ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پول نقد داده است.

به گزارش جماران؛ یک روزنامه آمریکایی روز یکشنبه نوشت: دونالد ترامپ در ادعای پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد آمریکا به ایران رکورد پینیکیو در دروغ گویی را شکسته است.

به گزارش واشنگتن پست، رئیس جمهوری آمریکا تا کنون بیش از ۳۰ بار خلاف واقعیت سخن گفته و دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا را به پرداخت ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران متهم کرده است.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد، در حقیقت ترامپ از دروغ ۱۵۰ میلیارد دلاری به عنوان اهرم فشاری علیه دموکرات های استفاده می کند تا طرح پنج میلیارد دلاری خود برای ساخت دیوار مکزیک را توجیه کند.

رئیس جمهوری آمریکا از سال ۲۰۱۶ تا کنون با انتقاد از سیاست های اوباما در برابر ایران، دولت وی را متهم می کند که از جیب مالیات دهندگان آمریکایی ۱۵۰ میلیارد دلار پول نقد به ایرانیان در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ پرداخت کرده است.

روزنامه واشنگتن پست با رد ادعای ترامپ در مورد تحویل میلیاردها دلار به ایران عنوان کرد، در حقیقت باید پذیرفت که پول هایی که دولت اوباما به ایران پرداخت کرده از جیب مردم و دولت آمریکا نبوده است بلکه دارایی های بلوکه شده ایران در موسسات مالی بین الملل در سرتاسر جهان بوده است.

واشنگتن پست می افزاید، برای مثال عمده پولی که آمریکا به ایران پرداخت کرد از سرمایه های بلوکه شده تهران در بانک کشورهای آسیایی مانند چین، هند و ترکیه بوده است.

آمریکا در اردیبهشت ماه سال گذشته با تصمیم ترامپ به صورت غیرقانونی و یکجانبه از برجام که مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز بود، خارج شده و همه تحریم‌هایی را که به واسطه این توافق رفع شده بود علیه ملت ایران بازگرداند.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای و عدم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهدات خود در توافق برجام، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در ۱۸ اردیبهشت ۹۸ تعلیق برخی تعهدات برجامی ایران را اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.