مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران سخن گفت.

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: برجام توافقی چندملیتی است که ذیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درج شده و باید حفظ شود.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از لزوم حفظ توافق هسته‌ای ایران سخن گفت.

موگرینی در این باره گفت: توافق هسته‌ای با ایران نباید قربانی هرگونه تلاش آمریکا برای ایجاد یک توافق جدید و امنیتی با تهران شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در ادامه گفت: برجام توافقی چندملیتی است که با هدف مهار اهداف جاه‌طلبانه هسته‌ای ایران ذیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درج شده که باید حفظ شود.

موگرینی همچنین گفت: اگر کار دیگری برای احترام به توافق هسته‌ای انجام شود، ما همیشه از آن حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

پیش از این محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرده بود: آمریکا باید به توافق هسته‌ای 2015 احترام بگذارد و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را پایان دهد، اگر خواستار مذاکره و گفتگو است.

ظریف در ادامه تصریح کرد: ایالات متحده در حال جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است و ما نمی‌توانیم با آمریکا تعامل داشته باشیم آن هم تا زمانی که ایالات متحده تحمیل جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را متوقف نکند.

وی افزود: بنابراین اگر آنها خواستار مذاکره و گفتگو هستند، باید به توافق هسته‌ای احترام بگذارند. ایران خواستار نشست و دیدار با مقام‌های آمریکایی آن هم به‌خاطر برپایی صرف یک نشست نیست. ما خواستار دیدار و گفتگو هستیم به‌شرطی که نتیجه‌ای به‌همراه داشته باشد.

ترامپ اخیراً مدعی شده است که خواستار دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است. روحانی نیز تأکید کرده است که تا زمانی که آمریکا تحریم‌ها را لغو نکند، تهران حاضر به گفتگو نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.