وزیر کشور در دیدار دبیرکل و اعضای مؤثر خانه کارگر گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیف است و خانه‌کارگر به عنوان یک تشکل صنفی دارای ظرفیت حرفه ای مناسب می‌تواند به تقویت این ارتباط کمک کند.

به گزارش جماران، از وزارت‌کشور؛ در این دیدار که به مناسبت هفته دولت در وزارت‌کشور صورت پذیرفت؛ دکتر رحمانی فضلی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی اعضای خانه کارگر، در خصوص قابلیت‌های علمی و صنعتی واحدهای تحت پوشش خانه‌کارگر و وجود ۲۳ مرکز دانشگاهی علمی-کاربردی در حوزة فعالیت این نهاد صنفی گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های صنعتی تجربه علمی ندارند و نمی‌توانند آموزه‌های علمی و تئوری را در عمل به کار بگیرند.

وزیر کشور در این دیدار، که دکتر عرف؛ معاون سیاسی وزارت کشور نیز در آن حاضر بود، همچنین با مرور برنامه ها و اقدامات سال های اخیر وزارت کشور در حمایت از روند تحزب و  تقویت احزاب در کشور گفت: صیانت از فعالیت قانونی احزاب در طول این دوره برنامه مستمر ما بوده است و با توجه به عضویت نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ که در همین دوران محقق شد، کلیه تصمیمات در این عرصه با دریافت دیدگاه ها و پیشنهادات احزاب دنبال می شود.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به سه ضلع اصلی رونق فعالیت های حزبی، شامل ظرفیت های بالفعل احزاب و فعالین حزبی، چگونگی پذیرش برنامه های احزاب از سوی مردم و نوع تعامل نظام سیاسی با احزاب، پیشرفت های حاصل شده در تعامل دولت به معنای عام با تحزب را برشمرد و خاطر نشان کرد: تلاش آگاهانه و مسؤولانه احزاب، برای عینیت بخشیدن به آثار و نتایج فعالیت های خود در منظر مردم، از اهمیت بسیار زیادی در مسیر رونق تحزب برخوردار است.

در این دیدار علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران فرارسیدن هفته دولت را به دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و دیگر اعضای دولت تبریک گفت و افزود: دولت سال سختی را پشت سر گذاشت و بعد از وقوع حوادث طبیعی بزرگ سیل و زلزله توانست به خوبی عمل کند و این شرایط سخت را پشت سر بگذارد، که جای تقدیر و تشکر دارد.

_A1A1785

وی با بیان اهم فعالیت‌های صنفی خانه کارگر در زمینه‌های علمی، آموزشی و رفاهی برای کارگران و خانواده های آنان، با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه امسال گفت: همانند گذشته نگاه ما به انتخابات نگاه جناحی و حزبی نیست و از همة نامزدهای جریان کارگری در انتخابات پیش رو حمایت خواهیم کرد.

در این جلسه همچنین تعدادی از اعضای خانه کارگر به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه‌های مختلف، و همچنین ظرفیت‌های موجود در خانه کارگر برای ارتقاء کیفیت آموزشی و مهارت آموزی کارگران و اقدامات رفاهی برای خانواده های آنان در سراسر کشور پرداختند./   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.