نماینده مردم اردکان با اشاره به تقویت قوای نظامی کشور در دوره دولت تدبیر و امید افزود: این که نیروی بازدارندگی کشور به حدی رسیده است که پهباد آمریکایی ساقط گردید و کشتی انگلیسی که قوانین و مقررات را نقض کرده بود، توقیف شد، حاکی از تلاش‌های دولت در این حوزه است.

به گزارش جماران؛ نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقد عملکرد دولت باید متناسب با امکانات و شرایط زمانی و مکانی و موقعیتی باشد که دولت در آن قرار دارد.

«محمدرضا تابش» با اشاره به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی خاطرنشان کرد: در عرصه دیپلماسی همین که دولت توانست با برجام سایه تهدید را از سر کشور دور کند و طوری قرارداد را تنظیم کند که اگر آنها عهدشکنی کردند، ما هم بتوانیم در قبال آن اقداماتی انجام دهیم که مشمول قطعنامه‌ها و تحریم‌های سازمان ملل نشویم، کار بسیار ارزنده ای بود.

وی اضافه کرد: همچنین این که وضعیت صنعت هسته ای را طوری نگه داشتند که هر لحظه اراده کنیم و زمانی که آن‌ها بدعهدی کردند، بتوانیم به نقطه اول برگردیم از جمله اقدامات موفقیت آمیز دولت به شمار می‌رود.

نماینده مردم اردکان با اشاره به تقویت قوای نظامی کشور در دوره دولت تدبیر و امید افزود: این که نیروی بازدارندگی کشور به حدی رسیده است که پهباد آمریکایی ساقط گردید و کشتی انگلیسی که قوانین و مقررات را نقض کرده بود، توقیف شد، حاکی از تلاش‌های دولت در این حوزه است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که صادرات نفت ما بسیار کاهش یافته است،  نظم دهی به اقتصاد کشور به ترتیبی که جلوی موج افسار گسیخته افزایش قیمت دلار گرفته شد و دولت توانست آن را در کانال ۱۱ و ۱۲ هزار تومان تثبیت کند کار بسیار ارزنده ای بود.

وی با اشاره به امنیت منتقد در دولت گفت: وجود فضای نقد و نقادی، خصوصا در فضای مجازی، و این که افراد بتوانند حرف‌هایشان را به دولت بزنند، نشان از تحمل بالای دولت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در عرصه اجتماعی هم  افزایش بودجه‌های نهادهایی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی که اعتباراتشان حدودا سه چهار برابر شد، اثرات بازدارنده مطلوبی در مقوله پیشگیری از آسیب های اجتماعی داشته است.

تابش تاکید کرد: البته نقص و ایراد از یکسو و توقع و انتظار هم از سوی دیگر وجود دارد، اما نقد ما باید متناسب با امکانات و شرایط زمانی و مکانی و موقعیتی باشد که دولت در آن قرار دارد.

مدیریت هزینه‌ها در این شرایط بسیار دشوار است 

«بهروز نعمتی» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم تمام مشکلاتی که وجود داشته توفیقات دولت در بحث انرژی، نیرو، نفت، گاز و پتروشیمی از نقاط قوت آن است. مخصوصا اقداماتی که برای خودکفایی در تولید بنزین و افزایش تولید برق انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهایی که دولت درخارج و داخل تحمل می‌کند، اظهار داشت: همه می‌دانیم مشکلات کشور، مشکلات خاصی بوده و دولت درگیر جنگ اقتصادی است. در این شرایط که درآمدها محدود است، مدیریت هزینه‌ها خیلی دشوار است و به نظر من دولت زحمات زیادی کشیده است و البته در جاهایی هم نواقصی وجود دارد.

وی افزود: نقدهایی هم که به دولت وجود دارد عمدتا به نوع نگاه دولت به مسائل مربوط است، یکی از بحث هایی که من همواره داشته ام، این بوده که در اقتصاد یک هماهنگی در دولت مشاهده نمی شود. در واقع مجموعه ای که با همدیگر بر یک طبل بکوبند، وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی مدیر اقتصادی دولت است و هماهنگی ها و هندلینگ این امور را انجام می دهد.

دولت مشکلات را به مردم بگوید

«علی اصغر یوسف نژاد»، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی فاصله میان مردم و دولتمردان را از ضعف‌های دولت عنوان کرد و گفت: تصمیماتی که دولت می گیرد نوعا تصمیمات اساسی و ریشه ای است و اگر این تصمیمات بدون کسب نظر تشکل‌های تخصصی و رسانه‌ها و کارشناسان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اتخاذ شود،  در اجرا به مشکل برمی‌خورد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به نقش مهم مردم اظهارداشت: به نظر من دولت باید از ظرفیت مردم استفاده کند و نقطه نظرات و مشکلات را به مردم بگوید و برای حل آن از مردم کمک بخواهد. معنی و مفهوم دولت - ملت هم همین است که دولت برای حل مشکلات یاید از ظرفیتهای اجتماعی و قدرت مردمی استفاده کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بهره گیری از ظرفیت رسانه ملی را برای پیشبرد اقدامات دولت بسیار مهم دانست و گفت: در شرایطی مانند امروز فشارهای زیادی به کشور وارد شده است، دولت هر شب باید در تلویزیون حضور داشته باشد و برای مردم مسائل را توضیح دهد. اشکالی ندارد  یک موضوع بارها برای مردم توضیح داده شود و مورد بحث و گفت و گو قرار بگیرد. جمع بندی این گفت و گوها می‌تواند به مصوبه یا تصمیماتی در دولت منجر شود.

وی با بیان این که تصمیمات دولت کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: تصمیمات راجع به بنزین، ارز، حذف صفر از پول و ... تاثیرات ملی دارد و اجرای آن نیازمند همراهی مردم و نخبگان جامعه است و در این شرایط کم بودن ارتباط دولت با مردم یک نقطه ضعف مهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.