رئیس جمهوری فرانسه گفت: زمان آن رسیده است که اروپا تمام تلاش خود را به کار ببندد تا از افتادن در ورطه جنگ جدید در جهان دوری کند.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری فرانسه یک روز پس از برگزاری نشست گروه ۷ در شهر بیاریتز، در جمع سفرای این کشور در کشورهای مختلف تأکید کرد که دوران سلطه غرب بر جهان به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس از پاریس، امانوئل مکرون گفت: زمان آن رسیده است که اروپا تمام تلاش خود را به کار ببندد تا از افتادن در ورطه جنگ جدید در جهان دوری کند.

وی افزود: زمان آن است که اروپا در روابط خود با روسیه بازنگری کند؛ ما دیگر نمی توانیم بیش از این روسیه را از اروپا دور نگه داریم. 

مکرون تأکید کرد؛ روابط اروپا با روسیه باید بازتعریف شود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: دور کردن اروپا از روسیه یک اشتباه راهبردی و تاکتیکی بسیار بزرگ است. ما با برقراری روابط ضعیف با روسیه، مسکو را به سمت دوری از اروپا و تلاش برای تشکیل ائتلافی با چین، سوریه و آفریقا سوق دادیم.

مکرون در بخشی دیگر از سخنرانی خود در جمع سفرای فرانسه در کشورهای جهان گفت: نظام اقتصادی جهان به طور بی سابقه ای از هم پاشیده است. اقتصاد جهان بیش از گذشته، بودجه محور شده و این موضوع، نظم جهانی را بی ثبات کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون ما در پایان دوره سلطه غرب بر جهان زندگی می کنیم و این موضوع، ناشی از اشتباهات غرب در جهان در قرن های گذشته است.

اذعان رئیس جمهوری فرانسه به پایان سلطه غرب بر جهان، یک روز پس از پایان اجلاس گروه ۷ و نگرانی ها از سیاست های تجاری آمریکا و تنش های این کشور با چین روی می دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.