ریاست اجلاس گروه هفت را که ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

به گزارش جماران؛ چهل و پنجمین اجلاس سران هفت صنعتی جهان موسوم به گروه هفت ، شنبه شب به وقت محلی ( بامداد یکشنبه به وقت تهران ) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.

به گزارش شبکه خبری ژاپن، ریاست اجلاس گروه هفت را که ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود،  امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

نخستین روز نشست رهبران کشورهای گروه هفت که به بررسی مسائل امور خارجه و امنیتی می پردازد، پشت در های بسته برگزار می شود.

واشنگتن پیشنهاد ائتلاف بین المللی دریایی را در تنگه هرمز ارائه کرده است و نخست وزیر ژاپن در این اجلاس مواضع دیپلماتیک خود در این مورد توضیح خواهد داد.

پیش بینی می شود که موضوع آزمایش ها و پرتاب های موشکی کره شمالی نیز در دستور کار اجلاس گروه هفت قرار گیرد.

در روز دوم، رهبران کشورهای گروه هفت قرار است درباره اقتصاد جهانی و مناقشات تجاری بین ایالات متحده و چین گفت و گو و رایزنی کنند.

به گزارش شبکه خبری ژاپن، انتظار می رود این نشست به دلیل اختلافات بین ایالات متحده و کشورهای اروپایی در مورد موضوعاتی مانند تجارت آزاد، ایران و تغییرات آب و هوا بدون بیانیه نهایی پایان یابد.

مکرون  و ترامپ پیش از افتتاح اجلاس در حاشیه نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ در اجلاس سال گذشته در کانادا، با دیگر رهبران جهان بر سر مسائل تجاری اختلاف داشت و انتظار می رود در اجلاس امسال در فرانسه نیز با اختلافات مشابهی مواجه شود.

چهل و چهارمین نشست گروه هفت در  ۸ و ۹ ژوئن ۲۰۱۸ در لا مالبه، کبک، کانادا برگزار شد. این نشست با توجه به سیاست‌ های تعرفه‌ای اعمال شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، علیه دیگر کشورهای عضو این گروه، یکی از پرتنش‌ترین جلسات سران این گروه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.