دونالد توسک گفت: توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌ها در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.رد توافق با ایران از سوی واشنگتن نتایج مثبتی با خود نیاورده و باعث شکاف در غرب شده است.

به گزارش جماران؛ «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا روز شنبه با اعلام اینکه خروج آمریکا از برجام، نتایج مثبتی در بر نداشته است، گفت که رهبران گروه ۷ باید در مورد مساله ایران، متحدتر عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری های غربی، توسک این صحبت را در حاشیه نشست گروه ۷ در فرانسه که از امروز آغاز می شود، بیان کرد.

وی گفت: توافق هسته‌ای بعد از خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌ها در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.رد توافق با ایران از سوی واشنگتن نتایج مثبتی با خود نیاورده و باعث شکاف در غرب شده است. 

رئیس شورای اروپا در ا دامه نسبت به پیامدهای ناشی از جنگ های تجاری هشدار داد و تاکید کرد: در حالی که توافق نامه های تجاری منجر به رونق اقتصادی می شود، این جنگ ها رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد:‌ تشدید درگیری های تجاری رئیس جمهوری آمریکا با چین و اروپا می تواند اقتصادهای جهان را با رکود مواجه کند.

توسک گفت: هنوز این یقین وجود ندارد که آیا گروه ۷ قادر به یافتن راه حلهای مشترک باشد یا خیر؟. اجلاس گروه ۷ در چند سال گذشته نشان داده که یافتن "زبان مشترک" برای رهبران جهان دشوار است.

توسک اظهار داشت:‌جنگ های تجاری میان اعضای گروه ۷ (هفت کشور ثروتمند جهان) منجر به تضعیف اعتماد در بین آنها خواهد شد. اجلاس سال گذشته در کانادا نشان داد که پیدا کردن زبان مشترک برای کشورها به طور فزاینده دشوار است.

رئیس جمهوری آمریکا در پی اختلاف با « جاستین ترودو » نخست وزیر کانادا  از امضای بیانیه مشترک سنتی این گروه در سال گذشته امتناع کرد.

توسک گفت که این اجلاس، آزمایشی دشوار برای وحدت و همبستگی است.

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور پیشرفته صنعتی جهان از امروز شنبه ۲۴ تا ۲۶ اوت در تفرجگاه ساحلی بیاریتز فرانسه برگزار می شود.

اجلاس گروه ۷ امروز در حالی در بیاریتز فرانسه آغاز می شود که در مجموع ۱۳هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت این اجلاس به این تفرگاه ساحلی اعزام شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.