امروز بعد از ظهر در تهران پدیده رشد ابر، وزش باد و بارش های پراکنده را شاهد خواهیم بود و دمای این استان بین ۲۲ تا ۳۵ درجه پیش بینی می شود.

به گزارش جماران؛ کارشناس سازمان هواشناسی برای اکثر استان های کشور در سه روز آینده کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما را پیش بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه گفت: از امروز تا روز چهارشنبه در دامنه های جنوبی البرز در استان هایی مثل قزوین، البرز، تهران، سمنان و مرکزی و در نوار شرقی کشور در استان های خراسان شمالی، رضوی جنوبی، سیستان بلوچستان و کرمان کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: برای امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و وزش باد را خواهیم داشت. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی در استان هایی مثل البرز، تهران، سمنان و همینطور برای آذربایجان غربی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان و زنجان برای بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: در ضمن برای امروز در جنوب کشور در شمال هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان بلوچستان و جنوب شرق فارس هم انتظار رگبار پراکنده را همراه با رعد و برق داریم. سه شنبه و چهارشنبه، در استان های گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل، بارش باران را خواهیم داشت.

وی افزود: برای ارتفاعات البرز مرکزی قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق زاگرس شمالی و مرکزی استان هایی مثل آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان هم برای بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه با بیان این که در جنوب کشور هم برای برخی از مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، رگبار پراکنده و وزش بادهای شدید و موقتی پیش بینی می شود، افزود: طی سه روز آینده وزش باد در شهرهای کشور ادامه دارد، در منطقه زابل باد و گرد و خاک را شاهد خواهیم بود که کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را در این مناطق به همراه دارد. علاوه بر این، شرق دریای عمان نیز طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته گودرزی، امروز بعد از ظهر در تهران پدیده رشد ابر، وزش باد و بارش های پراکنده را شاهد خواهیم بود و دمای این استان بین ۲۲ تا  ۳۵ درجه پیش بینی می شود.

امروز، اردبیل و شهرکرد به ترتیب با دمای ۱۰ و ۱۳ درجه بالای صفر سردترین استان ها و اهواز و خرم آباد با ۴۵ و ۴۳ درجه بالای صفر عنوان گرمترین استان های کشور را به خود اختصاص دادند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.