محمدرضا تابش نماینده اردکان گفت: بعد از تحریم دکتر ظریف مقامات آمریکایی خواسته‌اند توییتر، فیس‌بوک و امثال رسانه‌های فعال در عرصه مجازی صفحات دکتر ظریف را مسدود کنند. چرا؟ مگر دکتر ظریف عده و عده‌ای دارد؟ آنها از منطق گفت‌وگوی دکتر ظریف واهمه دارند.

به گزارش جماران؛ جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصر امروز(شنبه) با وزیر امور خارجه دیدار کردند.

محمدرضا تابش اظهار کرد: جمعی از نمایندگان مجلس به دعوت فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی برای محکومیت اقدام آمریکا در تحریم دکتر ظریف در وزارت امور خارجه حضور به هم رساندند.

وی با بیان اینکه تحریم ظریف سردرگمی زمامداران آمریکایی را در عرصه دیپلماسی آشکار می‌سازد و خط بطلانی بر شعار مذاکره آنهاست، گفت: جرم دکتر ظریف حمایت از صلح، گفت‌وگو، چندجانبه‌گرایی و مبارزه با تروریسم از هر نوعی به نمایندگی از ملت شریف، پرافتخار و تمدن‌آفرین ایران است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به مباحث مطروحه خود در این جلسه یادآور شد: تحریم وزیر امور خارجه یک کشور عضو سازمان ملل، نقض صریح اصول و منشور ملل متحد و هنجارهای اساسی حقوق بین الملل است. کشورهای عضو سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی باید با جدیت مقابل این رفتار غیرقانونی امریکا بایستند و اجازه ندهند دیپلماسی و عملکردهای حیاتی آن به مخاطره بیفتد.

تابش ادامه داد: بعد از تحریم دکتر ظریف مقامات آمریکایی خواسته‌اند توییتر، فیس‌بوک و امثال رسانه‌های فعال در عرصه مجازی صفحات دکتر ظریف را مسدود کنند. چرا؟ مگر دکتر ظریف عده و عده‌ای دارد؟ آنها از منطق گفت‌وگوی دکتر ظریف واهمه دارند. همان منطقی که قرار بوده و هست انقلاب اسلامی بر بال آن مرزهای جهان انسانی را درنوردد و پیام صلح و عدالت را در میان انسان‌های مظلوم و دردمند منتشر سازد؛ منطقی که با ابتکار رییس دولت اصلاحات با اجماع جهانی در سازمان ملل به نام ایران رقم خورد.

این نماینده مجلس ائتلاف نظامی آمریکایی به بهانه تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس را غیرمنطقی، غیرعقلانی و تنش‌زا دانست و افزود: حضور رژیم صهیونیستی در این ائتلاف موجب ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد و ایران در چارچوب سیاست دفاعی و بازدارندگی خود، بااین تهدید قاطعانه مقابله خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه که فشار اقتصادی بر مردم و یاس آنها از آینده، دل‌نگرانی‌هایی بوجود آورده دلواپسانی که باتضعیف برجام، آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس، حمله به سفارتخانه‌های خارجی و.... علل بسیاری از ناکامی‌ها در کشور و رقم زدن این وضعیت برای مردم هستند سعی در دو قطبی کردن جامعه و بهره‌برداری از آن برای انتخابات پیش رو دارند. غافل از آنکه حافظه تاریخی ایرانیان قوی است و خادمین خویش را به خوبی تشخیص می‌دهند.

تابش ادامه داد: دوقطبی کردن جامعه به اسلام‌خواهی و بی‌دینی، جوسازی و به نوعی فرار به جلوی جناح رقیب در آستانه انتخابات است.

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: در واقع یک طرف کاسبان تحریم هستند که ازجنگ و تنش استقبال می کنند و طرف دیگر تقریبا قاطبه ملت شریف و هوشمند ایران که خواستار عزت و صلح و آرامش و توسعه و پیشرفت کشور و رفاه ملتند. امثال دکتر ظریف در این جبهه نقش اساسی ایفا کرده و خواهند کرد.

به گفته تابش، در این جلسه سایر نمایندگان نیز طی اظهاراتی با اعلام حمایت از ظریف و محکومیت اقدام نابخردانه امریکا، پیشنهاداتی در مورد خنثی کردن این اقدام و تقویت دستگاه دیپلماسی ارایه کردند.

تابش همچنین گفت: دکتر ظریف نیز از ابراز لطف و اظهارات سخاوتمندانه حضار تشکر کرد و طی اظهاراتی گفت که ما باید شرایط دنیا و الزامات دیپلماسی را هوشمندانه رصد کنیم. آمریکایی‌ها نگران افکارعمومی و شکست در صحنه دیپلماسی هستند.

به گفته تابش، ظریف از معاهده برجام و دستاوردهای همه جانبه آن به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای ایران و نه تنها جمهوری اسلامی، دفاع کرد و گفت که یکی از دستاوردهای بی‌نظیر برجام، لغو تمامی قطعنامه های سازمان ملل بدون اجرا بود که تابه حال اتفاق نیفتاده بود.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: دکتر ظریف در شرایط فعلی هیچ کاری را مهمتر از انسجام داخلی ندانست که باعث خواهد شد توطئه‌های دشمنان ما نقش بر آب شود. ایشان بر ضرورت ایجاد اعتماد بین همسایگان و گسترش روابط با کشورهای دنیا تاکید کرد و گفت در سایه دیپلماسی نباید بگذاریم اجماع جهانی بر علیه ما شکل بگیرد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: دکتر ظریف لزوم مقاوم کردن اقتصاد کشور را از جمله راهبردهای موثر علیه تحریم‌ها ذکر کرد و حمایت نمایندگان از وزارت امور خارجه را در اهتمام آنها به قائل شدن نقش منحصر به فرد برای وزیر امور خارجه به عنوان مسئول دیپلماسی و سیاست خارجی کشور دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.