یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت:‌ این مهم است که کانال های دیپلماتیک در زمان تنش های فزاینده، باز نگه داشته شود.

به گزارش جماران؛ یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت دولت لندن از قراردادن رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در فهرست تحریم های آمریکا حمایت نمی‌کند.

وی گفت:‌ این مهم است که کانال های دیپلماتیک در زمان تنش های فزاینده، باز نگه داشته شود.

پیش از این اتحادیه اروپا هم بر ادامه همکاری با وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد و دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف ها در همه سطوح خواست تا خویشتنداری حداکثری داشته باشند.

خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ اقتصادی علیه مردم ایران تبدیل شده است، بامداد پنجشنبه اعلام کرد محمد جواد ظریف در فهرست تحریم های این وزارتخانه قرار گرفته است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه دای آمریکا (اوفک) دلیل تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را اجرای مستقیم یا غیر مستقیم دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرده است.

ظریف پیشتر (سوم تیر) که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

وزیر خارجه ایران افزود: «تنها تأثیرو احتمالاً تنها هدفِ قرار دادن من در فهرست تحریم، محدود کردن توانایی من برای برقراری ارتباط است و شک دارم که این کمکی به کسی بکند. مطمئناً این کار، احتمال تصمیم‌گیری از روی آگاهی در واشنگتن را محدود خواهد کرد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.