مدیرعامل بنیاد باران گفت: تعجب می‌کنم از کسانیکه بخاطر تلاش‌های اصلاح‌طلبانه و صلح‌جویانه‌ی آقای خاتمی در این برهه‌ی ویژه و حساس کشور، عصبانی می‌شوند.

به گزارش جماران، جواد امام با اشاره به مقاله‌ی رییس‌جمهور اسبق در نشریه‌ی گاردین به انصاف نیوز گفت:‌ حرف اصلی و تاثیر عمده‌ی این مقاله، جز شکستن اجماع جهانی علیه ایران و منزوی ساختن دشمنان قسم‌خورده ایران چیست؟ مردم خود بینا هستند و متوجه شده‌اند که هدف آقای خاتمی چیست و هدف دشنام‌گویان چیست؟

وی با طرح پرسش‌های دیگری درباره‌ی انگیزه‌ی مخالفان اظهارات و مقاله‌های سیدمحمد خاتمی گفت: آقای خاتمی از تمام اعتبار و ظرفیت خود استفاده می‌کنند تا خطرات احتمالی مثل جنگ را از کشور و مردم دور سازند؛ مشکل این کار چیست؟ چرا برخی به اسم دفاع از رهبری، حرف‌هایی می‌زنند که با نظرات ایشان نیز سازگار نیست؟ مگر ایشان هم به صراحت، بارها جنگ را نفی نکردند؟

جواد  امام تاکید کرد:‌ متاسفانه برخی بقای خود را در تهمت و افترا و لعن و نفرین دیگران می‌دانند و هیچ هنری جز تلاش برای بدنام کردن دلسوزان کشور و انقلاب ندارند.

  دبیرکل مجمع ایثارگران، افزود: کارنامه‌ی ما روشن است. ما ضمن آنکه هیچگاه دنبال ایجاد آتش جنگ نبودیم،‌ همواره آماده دفاع از کیان این کشور هستیم، اما آیا مخالفان هم از تبعات جنگ مطلع‌اند؟ بد نیست آن‌ها سفری به مناطق مرزی و شهرهای آسیب‌دیده از جنگ مثل خرمشهر داشته باشند تا ببینند نظرات‌شان در عمل منجر به چه فجایعی می‌شود. فجایع و دردها و رنج‌هایی که کماکان ادامه دارد. آن‌هایی که دنبال جنگ هستند باید پاسخ دهند آیا با جنگ وضع و روز و حال مردم و معیشت‌شان بهتر می‌شود؟

وی افزود: آقای خاتمی مبدع و مبلغ ایده «گفت‌وگوی تمدن‌ها» بودند. از مبدع این نظریه غیر از این انتظار می‌رود؟ اگر ایشان از پایان دادن نزاع و تفرقه و خصومت نگویند، از چه بگویند و بگذاریم امثال آقای پناهیان که مبلغ خشونت هستند، میدان‌دار شوند؟

مدیرعامل بنیاد باران در پایان با اشاره به قول شهید بهشتی، تصریح کرد: جایگاه آقای خاتمی در بین مردم با سخنرانی‌ها و حرف‌های بی‌سر و ته عده‌ای تندور آسیب ندیده و نخواهد دید و ایشان هم‌چنان در بین مردم و صلح‌دوستان جهان جایگاه قابل توجهی دارند و همین موضوع نیز آن‌ها را عصبانی کرده است؛ و به همین دلیل خطاب به آن‌ها می‌گویم عصبانی باشند و از این عصبانیت…

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.