نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: بدیهی است که تحریم های آمریکا در معامله هسته ای خلل ایجاد می کند اما همه شرکت کنندگان در برجام به آن کاملا پایبند هستند.

به گزارش جماران؛ نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین با سازنده خواندن نشست اخیر کمیسیون برجام در وین اعلام کرد: نشست امروز امکان گفت وگوی همه جانبه درباره اجرای برجام را فراهم کرد.

میخاییل اولیانوف امروز یکشنبه در توییتر نوشت: محور گفت وگوهای امروز بخش های هسته ای و اقتصادی توافق ها  (در چارچوب برجام) بود.

وی افزود: بدیهی است که تحریم های آمریکا در معامله هسته ای خلل ایجاد می کند اما همه شرکت کنندگان در برجام به آن کاملا پایبند هستند.

اولیانوف صبح امروز نیز در توییتی نوشت: دیدارهای غیررسمی در فرمت های مختلف در کاخ کوبورگ در وین جریان دارد.

وی پیشتر نیز در توئیتی به اصرار مقام‌های آمریکایی برای منع غنی سازی اورانیوم از سوی ایران اشاره کرد و افزود که غنی سازی اورانیوم حق انکارناپذیر همه اعضای پیمان ان پی تی است و بنظر می رسد مقام های آمریکایی این واقعیت را از یاد برده اند حال آنکه در مفاد بند چهارم این پیمان بر این مورد تاکید شده است.

ریابکوف نیز روز گذشته گفت که کشورش در نشست مشترک کمیسیون برجام که روز یکشنبه در سطح مدیران سیاسی برگزار می شود تاکید می کند گام های ایران برای کاهش تعهدات این کشور امکان حفظ برجام را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: ما درباره امکان دشوار شدن وضعیت در رابطه با اعلام قبلی گام های ایران گفت و گو خواهیم کرد. در سطح مالی اصرار خواهیم کرد که تدابیری که از سوی تهران اعلام شده میدان و عرصه کافی برای مانور سیاسی و دیپلماتیک را فراهم می کند.

ریابکوف ادامه داد: در نشست کمیسیون برجام همه مسائل دستور کار از ارزیابی اقدام های  ایران بر اساس طرح تعهدات کمتر در برابر اقدامات کم گرفته تا اجرای عملی برجام را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.