در این دیدار قرار بود توافقها و هماهنگیهای نشست قبلی کمیسیون برجام و روند پیشرفت آنها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

به گزارش جماران؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران در جلسه کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد به روال خود به کاهش تعهدات برجامی‌اش تا زمانی که خواسته‌های ایران تامین شود، ادامه می‌دهد، گفت: روحیه حاکم بر جلسه، روحیه خوب و سازنده‌ای بود ولی مشکلات ما، مشکلات جدی است که باید مرتفع شود.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر یکشنبه پس از پایان نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در جمع خبرنگاران گفت: جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به شکایاتی که هر دو طرف، هم ایران و هم سه کشور اروپایی درباره نحوه اجرای برجام از همدیگر داشتند، برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه بحث‌های خوبی در این جلسه صورت گرفت و هر طرف، منطق خود را ارائه داد، اظهار داشت:‌ ما در یک ماه گذشته تحولاتی را در اجرای برجام داشتیم؛ هم گزارش آژانس درباره کاهش تعهدات ایران و هم مواردی که ما درخصوص قصور کشورهای اروپایی در مورد تعهدات خودشان در برجام.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: به نظر من، بحث‌ها سازنده بود. آنچه در جمع‌بندی وجود داشت، پایبندی همه کشورهای باقی مانده در برجام به تعهدات خودشان در توافق هسته‌ای برای حفظ برجام بود.

عراقچی با بیان اینکه ایران در این جلسه تاکید کرد به روال خود به کاهش تعهدات برجامی‌اش تا زمانی که خواسته‌های ایران تامین شود، ادامه می‌دهد، تصریح کرد: در مجموع، روحیه حاکم بر جلسه، روحیه خوب و سازنده‌ای بود ولی مشکلات ما، مشکلات جدی است که باید مرتفع شود.

وی درباره برگزاری جلسه وزرای امور خارجه برجام خاطرنشان کرد: اعضای برجام مصمم هستند نشست وزرای امور خارجه برجام را برگزار کنند. ما نیازمند انجام یکسری از اقدامات برای آماده‌سازی‌های قبلی داریم که امروز مقداری از بحث‌های مربوط به آن انجام شد. شاید جلسات دیگری در سطح کارشناسی داشته باشیم که وزرا وقتی با یکدیگر ملاقات می‌کنند، بحث‌های جدی و دستاوردهای ملموسی داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: ضمنا تصمیم گرفته شد گروه‌های کاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی کارشان را شروع کنند و امروز، پس از این جلسه، کارشناسان در دو حوزه مختلف اقتصادی جلساتی با هدف رسیدن به راه‌حل‌های عملیاتی در اجرای برجام خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.