خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه سرمایه این مردم است و بخشی از بار جنگ بر دوش همین نماز جمعه است. بنابراین تقویت نماز جمعه تقویت سرمایه است. نماز جمعه نقش اساسی در برهه‌های حساس داشته است.

به گزارش جماران؛ خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رسانه‌های شنیداری و مکتوب و مجازی به نماز جمعه کمک کنند و خوشحال نباشند نماز جمعه خلوت شده است.

حجت الاسلام سید احمد خاتمی در ابتدای خطبه‌های امروز خود با اشاره به اینکه ۵ مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت عالم مجاهد مرحوم آیت الله طالقانی است، گفت: قرآن برای نماز جمعه حساب ویژه‌ای باز کرده است و معنی‌اش این است که مومنان هم در زندگی‌شان برای نماز جمعه حساب ویژه باز کنند. قرآن می‌فرماید مومنیان بدانید نماز جمعه گره خورده به ایمان شماست.

وی ادامه داد: نماز جمعه ذکر خداوند است و این یعنی که یاد خدا را زنده بدارید. دو احتمال در ذکر الله است، که اولین آن خدا در نماز جمعه و احتمال دوم بها دادن به خطبه‌ها است و باید گفت وظیفه خطیب نماز جمعه این است که دل‌ها را متوجه خدا کند.

امام موقت نماز جمعه تهران افزود: در نمازهای غیرجمعه تشویق شده مسلمانان نماز اول وقت بخوانند، اما در اینجا گفته شده است به نماز جمعه برسید. از سوی دیگر نباید برای نماز جمعه مزاحم درست کرد و همزمان با این نماز مسلمانان هیچ کاری نباید انجام دهند.

وی افزود:. نماز جمعه تریبون ولایت است فراجناحی، غیرحزبی و غیرباندی است و باید رهنمودهای ولایت را در آن تبیین کرد. ائمه جمعه مطالعه کنند و تحلیل‌های درست به مردم ارائه دهند و ستادهای نماز جمعه تلاش کند علیرغم تلاش‌هایی که می‌کنند تکریم نمازگزاران را در دستور کارش قرار دهد.

خاتمی گفت: نماز جمعه سرمایه این مردم است و بخشی از بار جنگ بر دوش همین نماز جمعه است. بنابراین تقویت نماز جمعه تقویت سرمایه است. نماز جمعه نقش اساسی در برهه‌های حساس داشته است.

وی ادامه داد: رسانه‌های شنیداری و مکتوب و مجازی به نماز جمعه کمک کنند و خوشحال نباشند نماز جمعه خلوت شده است. تخریب برای چه است ؟ تخریب نماز جمعه سرمایه‌سوزی است. مسئولان کشور بخصوص در تهران توجه داشته باشند که نماز جمعه نشان از جلوه‌های مردمی آن‌ها است و چه بسا حضور آنان باعث گره گشایی بیشتر مسائل مردم خواهد بود.

خاتمی در خطبه‌ی دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این که فردا سالگرد عملیات مرصاد است،گفت: منافقین با همدستی صدام به غرب کشور حمله کردند و به خیال بچه‌گانه خودشان فکر کردند به کشور ما آسیب می‌رسانند، اما دیدید که رزمندگان ما بر سر منافقین فرود آمدند و کمر آنها شکستند و باید گفت  ۸۰ درصد منافقین در این عملیات از بین رفتند.

وی ادامه داد: پیروزی در این عملیات بزرگترین شکست برای صدام، منافقین و آمریکا بود. منافقین همان داعش‌های اول انقلاب هستند، کارهایی که امروز داعش می‌کند آن‌ها در اول انقلاب انجام می‌دادند.  ۱۷ هزار نفر را این جنایت کاران به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رفتار منافقان در ابتدای انقلاب یادآور شد: منافقین دم افطار زنگ خانه مردم را می‌زدند که نذری آوردیم وقتی مادر بچه بغل در را باز می‌کرد با نارنجک او و فرزندش را به شهادت می‌رساندند.

وی تاکید کرد: منافقین امروز خار و ذلیل شده‌اند، آن‌ها امروزامروز نوکر آمریکا و اسرائیل هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور جنایت‌های این روباه پیر و استعمارگر است، گفت: جنایات این دولت استعمارگر علیه ما ۳۷ بند شده است.

وی افزود: این کشور در تکه پاره کردن و تجزیه ایران، غارت کشور، در ایحاد فرقه بابیت و بهایت، آوردن مواد مخدر در دوره صفویه، توطئه علیه ایران پس از همکاری با آمریکا برای تحریم‌ها، حمایت بی پرده و مستمر از اشخاص و فتنه‌های در خط مقدم قرار دارد که همین موارد رمز پیروزی مردم ما از روباه پیر و مکار انگلیس است.

خاتمی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته حدود ۷ اظهار و قدام انقلابی در کشور داشته‌ایم، گفت: هیچ‌گاه شیرینی برخورد مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن در خصوص تحقیر ترامپ را از یاد نخواهیم برد. طی این چند هفته پیام‌های عزت و ذلت ناپذیری از ایران مخابره شد مبنی بر اینکه زیر بار نمی‌رویم و به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌نشینیم و این پیام هیهات من‌الذله است.

وی ادامه داد: اسقاط پهپاد توسط  جمهوری اسلامی ایران  نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. همچنین توقیف کشتی انگلیسی در تنگه هرمز که متخلف بود و قوانین دریایی را زیر پا گذاشته بود برای انگلیس مایه سرافکندگی بود، روزی روزگاری این روباه مکار در ایران دولت عوض می‌کرد و سر کار می‌آورد.

خاتمی گفت: دیپلمات‌های ما هم این مواضع عزتمندانه را برای مذاکره در نظر داشته باشند.

وی افزود: ۱۷جاسوس آمریکایی توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند که هم به وقت اعلام و هم به وقت اقدام صورت گرفت و آنان به دستگاه قضا سپرده شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران بیان کرد: کاهش تعهدات برجامی از اقدامات ستودنی است که آفرین دارد. ۱۱ پیمان را آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها زیر پا گذاشتند که با وقاحت می‌گویند برخورد نداشته باشید اما عقل و منطق می‌گوید برخورد داشته باشید که مسئولان انجام دادند و خواست ملت این است که این راه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: کار بعدی اقدام انقلابی با برخورد با بی‌حجابی است. بی حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرم مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی برخورد با این مسئله است که به خوبی صورت گرفت.

خاتمی خاطرنشان کرد: می‌گویند برای این کار باید اقدام فرهنگی انجام داد، من به عنوان کارشناس دینی می‌گویم باید کار فرهنگی و اجرایی صورت گیرد. با اظهارات  نسجنیده دل متدینان را خون نکنید. این متدینان انقلاب و نظام را حفظ کرده‌اند. اینجا صحبت از تقابل نیست، صحبت از امنیت اخلاقی و روانی جامعه است.

وی ادامه داد: این هفته از فلسطین هیات عالی رتبه دیداری با مقام رهبری داشتند. رژیم صهیونیستی می‌خواهد  فلسطین از یادها برود یک مسئله عربی بماند. همان طور که امام  راحل با اعلام روز قدس این دو توطئه را خنثی کرد و مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین جدی است.

خطیب موقت تهران با اشاره به انتصاب روسای جدید کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت: مقام معظم رهبری دو حکم ریاست بنیاد مستضعفان و کمیته امداد را ابلاغ کردند و در هر دو این احکام  بر این نکته تائید داشته باشید که به فکر تهی دستان باشند.

وی ادامه داد: منظور مقام معظم رهبری از تهی دستان گدایان نیست کما این که برخی از این گدایان بسیار ثروتمند هستند، منظور کسانی هستند که توان زندگی ندارند.

خاتمی با بیان این که مسئله بعدی مسئله دردناک نیجریه است، گفت: خبرگزاری‌ها خبر دادند شیخ زکزاکی با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبه‌رو است. زندانی ارتش هستند. فرزندان او را کشته‌اند و همسر و فرزندان باقی مانده در محاصره پلیس هستند مسئولان نیجریه بدانند که نباید با طناب پوسیده عربستان و رژیم صهیونیستی به چاه بروند زیرا در این صورت به قعر چاه خواهند رفت.

وی تاکید کرد:حالا که ایران اسلامی آغوش خود را باز کرده است و می‌گوید بیمار شما را می‌پذیریم لبیک بگویید و بدانید اگر بلایی سر ایشان بیاید شما در خط مقدم خواهید بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.