مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه اگر واشنگتن جنگی را آغاز کند تمام پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه مورد هدف قرار خواهند گرفت افزود: تحت هیچ شرایطی با ترامپ گفت وگو نمی‌کنیم و تهدید به جنگ تنها یک فریب است.

به گزارش جماران؛ سردار حسین دهقان با تاکید بر اینکه ایران تحت هیچ شرایطی با ترامپ گفت‌وگو نمی‌کند، به اروپایی‌ها هشدار داد و گفت: هرگونه ایجاد تغییر در وضعیت تنگه هرمز منجر به ایجاد یک مقابله خطرناک می‌شود.

سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در زمینه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: هرگونه ایجاد تغییر در وضعیت تنگه هرمز منجر به ایجاد مقابله خطرناک می‌شود. پیشنهاد انگلیس برای ایجاد نیروی اروپایی در تنگه هرمز پیامدهای پیش بینی نشده‌ای به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه طرف ها نفت خود را با امنیت صادر کنند یا اینکه هیچکس امنیت ندارد.

سردار دهقان در ادامه با بیان اینکه اگر واشنگتن جنگی را آغاز کند تمام پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه مورد هدف قرار خواهند گرفت افزود: تحت هیچ شرایطی با ترامپ گفت وگو نمی‌کنیم و تهدید به جنگ تنها یک فریب است.

وی گفت که هرگونه جنگ آمریکا علیه ما به معنای مقابله با ایران و تمام متحدان آن در منطقه است.

وزیر دفاع پیشین کشورمان در ادامه گفت: ابوظبی به یک مرکز آمریکایی برای هدف قرار دادن امنیت ملی ما تبدیل شده است و خودشان می دانند که چه کاری باید بکنند. امارات هیات‌هایی برای ما فرستاد که در رابطه با صلح صحبت می‌کردند و این نشان دهنده شکست آنان است.

سردار دهقان گفت: آنچه از عربستان و امارات در رابطه با پایان جنگ یمن می شنویم عقلانیتی است که دلیل آن شکست است.

مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه ما آماده ایجاد ائتلاف های سیاسی و امنیتی با همسایگان به منظور ایجاد ثبات هستیم افزود: با هیچکس در رابطه با برنامه موشکی خود مذاکره نخواهیم کرد و این توهمی است که محقق نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.