سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دوستانی که از می‌خواهند چهره دیگری از ظریف و وزارت امور خارجه نشان دهند، هم از این مسئله آگاه هستند، خاطرنشان کرد: اگر این افراد از صلابت و اقتدار وزیر امور خارجه آگاه نیستند، گزارش دستگاه‌های مربوط و ذیربط را ببینند که از وطن‌پرستی و دغدغه‌مندی وزیر امور خارجه حکایت می‌کند و منافع ملی برای ایشان از هر مسئله دیگری بیشتر مطرح است و ارحجیت دارد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چهره‌ای که در سریال گاندو از دکتر ظریف، دیپلمات‌ها و وزارت امور خارجه نشان داده می‌شود، ۱۸۰ درجه با واقعیت‌ها تفاوت دارد. گزارش‌های رسمی و غیررسمی از صلابت و اقتدار وزیر امور خارجه در تمامی مذاکرات، رایزنی‌ها و دیدارها حکایت می‌کند.

«سید عباس موسوی» عصر امروز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، در پاسخ به سوال  درباره ساخت سریال گاندو و تخریب چهره وزیر امور خارجه در این سریال گفت: وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه حاکمیتی تمایل چندانی ندارد تا درباره برخی از مسائل و نکاتی که زمان طرح آنها فرانرسیده، اظهارنظر کند.

وی با بیان اینکه دوستانی که این سریال را ساخته‌اند، کشور را به سمت دو قطبی سازش – مقاومت می‌برند، اظهار داشت: این دوستان یادشان رفته است همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، سرنوشت همه ما یکی است، دشمن واحدی داریم و در یک جنگ واقعی بر سر می‌بریم. عملیات تبلیغاتی و روانی دشمن بر همه ما مکشوف و مشهود است و از سوی دیگر، در یک جنگ اقتصادی تمام عیار به سر می‌بریم.

گزارش‌ها از صلابت و اقتدار وزیر امور خارجه در تمامی دیدارها حکایت می‌کند

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: در حالی که در شرایط کنونی همه ما به انسجام داخلی نیازمند هستیم ولی این دوستان بر سر حاشیه‌ها رفته و چیزی جز ابراز تاسف نمی‌توان مطلب دیگری را بیان کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه چهره‌ای که در این سریال از دکتر ظریف، دیپلمات‌ها و وزارت امور خارجه نشان داده می‌شود یا درصدد نمایش دادن آن هستند ۱۸۰ درجه با واقعیت‌ها تفاوت دارد، تصریح کرد: هم گزارش‌های رسمی و آشکار و هم گزارش‌های غیررسمی از صلابت و اقتدار وزیر امور خارجه در تمامی گفت‌وگوها، رایزنی‌ها و دیدارها حکایت می‌کند. این سخن از آن جهت نیست که من سخنگوی وزارت امور خارجه هستم، بلکه از آن زاویه است که در تمام دیدارهایی که در داخل و خارج در معیت آقای ظریف هستیم، فارغ از اینکه طرف مقابل ما چه کسی باشد، اروپایی باشد یا عرب، روس یا چینی، از همسایگان باشد یا کشورهای دور، ایشان از چنان صلابت و اقتداری برخودار هستند که نظیر آن را در تاریخ دیپلماسی نمی‌توان یافت.

کشورهای دیگر به صلابت، اقتدار و وطن‌پرستی ظریف اذعان می‌کنند

وی با بیان اینکه دوستانی که از می‌خواهند چهره دیگری از ظریف و وزارت امور خارجه نشان دهند، هم از این مسئله آگاه هستند، خاطرنشان کرد: اگر این افراد از صلابت و اقتدار وزیر امور خارجه آگاه نیستند، گزارش دستگاه‌های مربوط و ذیربط را ببینند که از وطن‌پرستی و دغدغه‌مندی وزیر امور خارجه حکایت می‌کند و منافع ملی برای ایشان از هر مسئله دیگری بیشتر مطرح است و ارحجیت دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اذعان مقامات کشورهای دیگر نسبت به وطن‌پرستی و رویکرد همراه با صلابت و اقتدار ظریف ابراز داشت: جالب آن است که کشورهای دیگر به صلابت، اقتدار و وطن‌پرستی وزیر امور خارجه اذعان می‌کنند و چنین شخصیتی از ظریف ترسیم می‌کنند اما به نظر می‌رسد در داخل کشور، به دلیل برخی از منافع زودگذر سیاسی و جناحی، چنین اقدامی در دستور کار قرار داده اند.

می‌توانیم روایت خود را ارائه داده و اسناد و مدارک خود را منتشر کنیم

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت امور خارجه اسناد خود را در این باره ارائه خواهد داد؟ اظهارداشت: ما روایت رسمی و واقعی از آنچه در طول مذاکرات اتفاق افتاد را داریم و اتفاقی هم که در بحث تبادل و حواشی آن مطرح می‌شود، اسنادش موجود است و مشخص است چه کسانی در این باره زمینه‌سازی‌های لازم را انجام دادند، مداخله کرده و کار را به سرانجام رساندند.

وی با تاکید بر اینکه اگر روزی لازم باشد ملاحظات سیاسی و امنیتی را کنار بگذاریم، می‌توانیم روایت خود را ارائه داده و اسناد و مدارک خود را منتشر کنیم، یادآور شد: ما مانند برخی دوستان، بی پروا و بی‌ملاحظه عمل نمی‌کنیم و می‌توانیم این مدارک را به صورت خصوصی در اختیار آنها قرار دهیم تا بدانند اصل ماجرا چیست و چه اتفاقاتی رخ داده است که اگر آن زمینه‌سازی‌ها، کمک‌ها و برخی تمهیدات نبود، قطعاً نتیجه چیز دیگری بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.