ون هولن اظهار داشت که دولت ترامپ «راهبردی واقعی» در قبال ایران ندارد و «مواضع دولت بسیار خطرناک است.»

به گزارش جماران؛ سناتور دموکرات «کریس ون هولن» از سیاست‌های ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرده و آن را «خطرناک» خواند.

این سناتور ایالت مریلند دوشنبه در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور ترامپ از توافقنامه هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌ها را برگرداند ایران ماه‌ها و ماه‌ها هشدار داد که دیگر به آن متعهد نخواهد ماند.

این سناتور خاطرنشان کرد که ایران تاکنون به توافق هسته‌ای برجام پایبند مانده است. وی ابراز امیدواری کرد که رهبران اروپایی در رابطه با تحولات اخیر مربوط به برنامه هسته‌ای ایران «راهی به جلو بیابند.»

ون هولن اظهار داشت که دولت ترامپ «راهبردی واقعی» در قبال ایران ندارد و «مواضع دولت بسیار خطرناک است.»

وی افزود: ما نباید درگیر یک جنگ غیرضروری دیگر در خاورمیانه شویم. حمله به عراق یک جنگ غیرضروری بود. ما نباید مرتکب دومین جنگ غیرضروری شویم.

در پی خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عدم پایبندی اروپا به تعهدات خود برای حفظ این توافقنامه، ایران تعهدات خود را کاهش داد. بدین ترتیب، ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصدی ایران از ۳۰۰ کیلوگرم گذشت و سطح غنی‌سازی نیز از ۳.۶۷ درصد عبور کرد.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با انتشار گزارشی غنی‌سازی فراتر از ۳.۶۷ درصدی را در ایران تأیید و اعلام کرد که برابر اعلام اپراتور کارخانه غنی‌سازی سوخت، این غنا ۴.۵ درصد است.

"کاظم غریب آبادی "سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین، اعلام کرد که براساس این گزارش، آژانس اذعان داشته که اطلاعات طراحی جدید این کارخانه را نیز روز گذشته از ایران دریافت کرده است.

پیش از این سخنگوی سازمان انرژی اتمی از افزایش سطح غنی سازی ایران به حدود ۴.۵ درصد خبر داده بود.

«بهروز کمالوندی» با اشاره به اینکه سطح غنی‌سازی کنونی پاسخگوی نیاز تولید سوخت راکتورهای قدرت در کشور است، اظهار داشت: برای تولید سوخت نیروگاه‌های قدرت از غناهای مختلف تا حداکثر پنج درصد و پایین‌تر از آن استفاده می‌شود.

ایران در عین حال اعلام کرده است اقداماتش در کاهش تعهدات هسته‌ای برگشت پذیر است و هر گاه شرکای اروپایی اقدام به اجرای تعهدات خود در برجام کرده و منافع ایران در توافق هسته‌ای تأمین شود تهران هم سریعاً می‌تواند کاهش تعهدات خود را متوقف کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.