پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گزارش «سی‌ان‌بی‌سی» مطرح شد؛

نفت 75 دلاری در راه است؟

یک کارشناس اقتصاد نفتی گفت: «رشد اقتصادی چین پایین آمده است که در صورت ایجاد یک توافق و افزوده شدن یک میلیونی تقاضای روزانه برای نفت باید مطمئن بود که قیمت هر بشکه نفت تا ۷۵ دلار نیز برسد.»

به گزارش جماران؛ اما اگرهای بازار نفت تا حدود زیادی به چگونگی جنگ اقتصادی مربوط است. در صورت آتش‌بس اقتصادی میان آمریکا و چین و افزایش یک میلیون بشکه‌ای نفت، پیش بینی می شود که قیمت این ماده ارزشمند تا ۷۵ دلار نیز برسد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، موفقیت یا شکست مذاکرات آمریکا و چین تاثیر مهمی در قیمت نفت در سال جاری میلادی خواهد گذاشت. این مساله نقشی جدا از بحث موضوعات اوپک دارد.

«آمریتا سن» کارشناس بازار نفت در گفت‌وگو با سی ان بی سی تصریح کرد: «اگرچه وزیر نفت عربستان گفت که تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری خوب خواهد بود ولی باید این را مد نظر داشت که تقاضا به گفت‌وگوهای آمریکا و چین و موفقیت آن مربوط است.»

وی در ادامه فزود: «ثبت سفارش‌ها و همینطور تقاضای نفت پس از شروع جنگ اقتصادی به واسطه ترس سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در بازارهای اروپا و چین پایین آمد. تنها یک توافق اقتصادی است که می تواند دوباره به بازار ها جان بدهد.»

این کارشناس اقتصاد نفتی گفت: «رشد اقتصادی چین پایین آمده است که در صورت ایجاد یک توافق و افزوده شدن یک میلیونی تقاضای روزانه برای نفت باید مطمئن بود که قیمت هر بشکه نفت تا ۷۵ دلار نیز برسد.»

اوپک در گزارش ماه ژوئن خود پیش‌بینی افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت را در سال ۲۰۱۹ با پیشتازی هند و چین کرده بود.

قیمت نفت پس از اجلاس روز دوشنبه اوپک به میزان یک درصد افزایش یافت که بعد از آن دوباره با آرامش روبه‌رو بود.

قیمت نفت صبح امروز -سه‌شنبه- به رقم ۶۴ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز شاهد رقم ۵۹ دلار و ۱۲ سنت بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.