رئیس جمهور روسیه گفت با ولیعهد عربستان پیرامون کاهش تولید نفت بحث و تبادل نظر کرده و با عربستان سعودی به توافق رسیده است تا سطح فعلی تولید نفت، که در اجلاس قبلی اوپک تعیین شد، حفظ شود.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری در پایان نشست گروه ۲۰ اعلام کرد، دیدارش با همتای آمریکایی وی مثبت و سازنده بود.

به نقل از سایت النشره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری در پایان نشست گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن گفت: دیدار ما با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نتیجه‌بخش، سازنده و فوق‌العاده بود.

همچنین پوتین گفت: درباره بحران سوریه، با شرکای آمریکایی خود گفت‌وگوی مداومی داریم و عملا هماهنگی خوبی با یکدیگر داریم.

وی ادامه داد، گرچه با ترامپ مستقیما درباره موضوع سوریه گفت‌وگوی مستقیمی نداشته اما از نظر او مسکو و واشنگتن پیرامون ضرورت خروج از وضعیت پیچیده و دشوار کنونی تفاهم دارند.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری گفت، با ولیعهد عربستان پیرامون کاهش تولید نفت بحث و تبادل نظر کرده و با عربستان سعودی به توافق رسیده است تا سطح فعلی تولید نفت، که در اجلاس قبلی اوپک تعیین شد، حفظ شود.

این توافقنامه برای مدت زمان معینی که احتمالا شش یا ۹ ماهه خواهد بود، تمدید شده است.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، مسکو و واشنگتن هم‌چنین رایزنی‌ها درباره تمدید معاهده "استارت" برای توقف تسلیحات هسته‌ای را ادامه می‌دهند.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: روابط با آمریکا باید بهبود یابد و ما همه توان خود را برای تحقق این مساله به کار می‌بندیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.