وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: از دیدگاه بازارهای انرژی، ایجاد هر گونه محدودیت برای ایران در کوتاه مدت و میان مدت منجر به افزایش بهای نفت خواهد شد و در زمان حاضر چنین تأثیری مشاهده می‌شود.

به گزارش جماران؛ وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد: تشدید تحریم ها در مورد ایران تولید کننده عمده نفت بر موازنه در بازار جهانی نفت تاثیر می گذارد و منجر به افزایش بهای نفت خواهد شد.

به گزارش ریانووستی، ماکسیم اورشکین روز سه شنبه در نشستی در باشگاه سیاسی والدای در مسکو خاطرنشان کرد: بدیهی است که ایران از تولید کنندگان عمده نفت در جهان است و به همین دلیل شاهدیم که هر مورد تشدید تحریم‌ها بر وضع موازنه بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی نفت تأثیر منفی می‌گذارد.

اورشکین گفت: از دیدگاه بازارهای انرژی، ایجاد هر گونه محدودیت برای ایران در کوتاه مدت و میان مدت منجر به افزایش بهای نفت خواهد شد و در زمان حاضر چنین تأثیری مشاهده می‌شود.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که محدودیت‌هایی که از طریق تحریم‌ها بوجود می‌آید برای همه زیان بار است.

اورشکین گفت که تحریم‌های جدید آمریکا در مورد ایران از عرصه‌های اقتصادی فراتر رفته است و وزارت خارجه روسیه درباره آن اظهار نظر خواهد کرد.

وی افزود: پیام اصلی ما ساده است و معتقدیم هر تحریم یا محدودیتی، نتایج مثبت نخواهد داشت.

گفتنی است، ایالات متحده روز گذشته تحریم‌هایی را علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فمراندهان سپاه اعمال کرد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه درباره تحریم‌های جدید آمریکا گفت: کاری که این روزها آمریکا انجام می‌دهد به معنای عدم موفقیت حتمی این کشور و شکست قطعی آنها است.

رئیس جمهوری ادامه داد: در هیأت حاکمه آمریکا در کاخ سفید یک سرخوردگی عجیب و یک سردرگمی بزرگ بوجود آمده است. سرخورده شدند چرا که هر جایی هر کار و اقدامی می‌کنند به نتیجه نمی رسند، آنها توقع داشتند که کشور را ظرف چند ماه به هم بریزند اما می‌بینند که مردم روز به روز محکم‌تر و مقاوم‌تر و خلاقانه تر حرکت می‌کنند.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز امروز در واکنش به تحریم‌های روز گذشته آمریکا گفت: «تحریم بی حاصل رهبری ایران و نیز فرمانده دیپلماسی کشور یعنی بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی با دولت مستاصل آمریکا. دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جا افتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.