سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: اعتقادی نداریم که تنش‌ها به نفع کسی است و به گفت‌وگو با آمریکا و شرکا دراین‌باره ادامه می‌دهیم.

به گزارش جماران؛ سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس نسبت به تنش‌های اخیر در منطقه خلیج‌فارس هشدار داد و تصریح کرد که این تحولات به نفع کسی نیست.

وی گفت: همواره گفته‌ایم که خواستار کاهش تنش‌ها از سوی تمام طرف‌ها هستیم و مشکلات خود درباره فعالیت‌های ایران را بیان کرده‌ایم.

این سخنگو افزود: اعتقادی نداریم که تنش‌ها به نفع کسی است و به گفت‌وگو با آمریکا و شرکا دراین‌باره ادامه می‌دهیم.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی تازه‌ای زده است. ابتدا نیویورک‌تایمز با اشاره به منابعی در دولت آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ دیشب دستور اقدام نظامی را به دلیل سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور در حریم هوایی ایران صادر کرد، اما لحظاتی بعد از تصمیم خود پشیمان شد.

پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا در نخستین ساعات روز پنجشنبه، بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در توئیتی مدعی شد که شب گذشته آماده بودیم برای تلافی به سه سایت مختلف حمله کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا و اثبات توان پدافندی ایران، معادلات واشنگتن به‌هم‌ریخته است. ترامپ آگاه است که جنگ با ایران می‌تواند تأثیر منفی بر انتخابات ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۲۰ داشته باشد.

هم‌زمان، تحرکات دیپلماتیک مقام‌های کشورهای اروپا و آمریکا درباره بحران و تنش در خاورمیانه و رایزنی با سران کشورهای منطقه افزایش‌یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.