دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار با سفیر روسیه ضمن محکومیت رفتار آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه، اقدام های کشورهای اروپایی برای حفظ و پایبندی به برجام را ناکافی و در حد گفتاردرمانی دانست و بر لزوم اقدام موثر و عملی از سوی این کشورها به جای چانه‌زنی دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل با تاکید براینکه روابط ایران و روسیه راهبردی است، تاکید کرد: تهران و مسکو می‌توانند با توجه به جایگاه مهم منطقه‌ای و راهبردی نقش موثری در ثبات و امنیت منطقه ایفا نمایند.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط و همکاری های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: روابط دو کشور راهبردی و استراتژیک است و جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌توانند با توجه به جایگاه مهم منطقه‌ای و راهبردی نقش موثری در ثبات و امنیت منطقه ایفا نمایند.

وی ضمن محکومیت رفتار آمریکا در اعمال تحریم‌های ظالمانه، اقدام های کشورهای اروپایی برای حفظ و پایبندی به برجام را ناکافی و در حد گفتاردرمانی دانست و بر لزوم اقدام موثر و عملی از سوی این کشورها به جای چانه‌زنی دیپلماتیک تاکید کرد.

156411816

امیرعبداللهیان همچنین طرح معامله آمریکایی - صهیونیستی قرن را از پیش شکست خورده خواند و نسبت به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در منطقه هشدار داد.

جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری موفق کمیسیون مشترک دو کشور در جمهوری اسلامی ایران، گفت: تهران - مسکو همکاری‌های نزدیکی در زمینه‌های مختلف به ویژه سیاسی و پارلمانی دارند و علاقه مندیم این همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی روند تحولات در سوریه را خوب ارزیابی کرد و اصلی ترین مسائل در این کشور را در حال حاضر تمرکز بر راه حل سیاسی، بازسازی اقتصادی و کمیسیون قانون اساسی خواند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1202221
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.