رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که این کشور با اقدامات آمریکا در برخورد با ایران موافق نیست و خواستار بازگشت به گفت‌وگوهای عادی با مقامات تهران است.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با سردبیران آژانس‌های خبری جهانی اعلام کرد که که متخصصان نظامی روسی در ونزوئلا در حال انجام تعهدات خویش در چارچوب قراردادهای دوجانبه هستند و مسکو اصلاً درصدد ایجاد هیچ پایگاه نظامی در خاک این کشور نیست.

وی توضیح داد: «این مسئله کاملاً ممکن است که کارهای مشخصی، آنهم نه تنها در عرصه نظامی، بلکه صنعتی پایان یافته و برخی از متخصصان ما ونزوئلا را ترک کرده و برخی دیگر بار دیگر به آنجا اعزام شوند. ولی ما بطور دقیق در حال ایجاد هیچ پایگاه نظامی در آنجا نیستیم و به این کشور نیروی نظامی هم اعزام نمی‌کنیم. چنین مسئله‌ای هرگز مطرح نبوده و ما تنها در حال اجرای تعهدات مشخص خویش در چارچوب همکاری‌های نظامی-فنی دوجانبه هستیم.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که این کشور با اقدامات آمریکا در برخورد با ایران موافق نیست و خواستار بازگشت به گفت‌وگوهای عادی با مقامات تهران است. وی گفت: «ما قبول داریم که ممکن است سئوالاتی در رابطه با برنامه موشکی ایران  یا مسائل منطقه‌ای مطرح باشد. بسیار خب. بفرمایید. کسی ممنوع نکرده است که با ایران این مسائل مورد بررسی قرار بگیرد. انجام مذاکرات شفاف می‌تواند برخی نگرانی‌ها را از بین برد. ولی این مسئله نباید بهانه‌ای برای از بین بردن توافقات بدست آمده قبلی باشد. دقیقاً اینجاست که ما با اقدامات دولت کنونی آمریکا در برخورد با ایران موافق نیستیم و تلاش می‌کنیم تا آنها را متقاعد سازیم که چنین برخوردی یا تلاش برای حل مشکلات بصورت یکجانبه یا با اعمال زور، غیرسازنده خواهد بود. چرا که در این صورت ممکن است از آخرین خطوط عبور شود. بهتر است که به سمت گفت‌وگوی عادی بازگردیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.