سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: بارها اعلام کرده ایم ما ضمن اینکه تابع قوانین بین المللی هستیم از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و یا کشور دیگری حمایت نمی کنیم.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که روابط تجاری و اقتصادی پکن با تهران قانونی است و از آمریکا خواست به این روابط احترام بگذارد و در آن اختلال ایجاد نکند.

لوکانگ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: بارها اعلام کرده ایم ما ضمن اینکه تابع قوانین بین المللی هستیم از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و یا کشور دیگری حمایت نمی کنیم.

وی این سخنان را در واکنش به هشدار آمریکا به هنگ کنگ مبنی بر جلوگیری از توقف کشتی حامل نفت ایران در آب های منطقه اعلام کرد و افزود: چین تحریم های یک جانبه آمریکا را نمی پذیرد.

آمریکا به هنگ کنگ هشدار داده بود اگر اجازه دهد نفتکش «پاسیفیک براوو» (Pacific Bravo) وارد بندر هنگ کنگ شود، به جرم تقض تحریم های آمریکا، با اقدامات تنبیهی واشنگتن روبرو خواهد شد.

رسانه های چین امروز اعلام کردند پکن با نادیده گرفتن هشدار آمریکا، مجوز ورود این نفتکش حامل نفت ایران به هنگ کنگ را صادر کرده است.

اداره اقتصاد و بازرگانی هنگ کنگ هم روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای آورده بود که نمی‌تواند به تحریم‌های یکجانبه آمریکا عمل کند.

این بیانیه نیز خاطر نشان کرده بود هنگ کنگ به تحریم‌های سازمان ملل پایبند است اما ممکن است برخی یکجانبه و بر اساس ملاحظات خود دیگر کشورها را تحریم کرده باشند که اجرای آنها دیگر در حوزه هنگ کنگ نیست و اجرایی نمی‌شود.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به هنگ کنگ هشدار داده بود که به یک کشتی حامل نفت ایران که در نزدیکی‌های این بندر در حال تردد است اجازه توقف و یا خدمات رسانی ندهد در غیر این صورت نهادهایی که با این کشتی تعامل داشته باشند مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.