استاندار تهران یادآور شد: برنامه خاصی برای اخذ مالیات از دستگاه های مختلف ساماندهی شده است اما روز به روز نیازمند این هستیم که از روش های علمی تر و تخصصی تر استفاده کنیم.

به گزارش جماران؛ استاندار تهران گفت: مالک ساختمانی ماهانه 700 میلیون تومان اجاره دریافت می کند اما مالیاتی نمی پردازد که این افراد باید شناسایی شوند.

انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: باید روشهای نوین، علمی و تخصصی تر برای شناسایی مودیان مالیاتی داشت تا از فرار مالیاتی جلوگیری کرد.

وی یادآورشد: برنامه خاصی برای اخذ مالیات از دستگاه های مختلف ساماندهی شده است اما روز به روز نیازمند این هستیم که از روش های علمی تر و تخصصی تر استفاده کنیم.

محسنی بندپی اظهارداشت: سرجمع سهم استان تهران از درآمدهای مالیاتی استان های کشور به 68 هزار میلیارد تومان معادل 52 درصد می رسد.

استاندار تهران گفت: هرچه ما در مقاطع سه ماهه، مازاد بر ارقام تعیین شده آن  درآمد مالیاتی کسب کنیم این اختیار به استان تهران داده شده است که مبلغ مازاد به مسائل و زیر ساخت های استان اختصاص یابد.

** نتوانستیم نارسایی تهران را به مسئولان کشور منتقل کنیم

وی همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که هنوز نتوانستیم واقعیات و نارسایی های موجود استان را به تصمیم سازان ملی به درستی منعکس کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: در سرانه های ورزشی، بیمارستانی، آموزشی و سایر سرانه ها استان تهران محروم ترین استان است.

استاندار تهران گفت: امسال از مجمع نمایندگان استان درخواست کردیم که بودجه تهران براساس درآمدهای آن و در نهایت در این استان هزینه شود.

وی اضافه کرد: استان تهران درآمدهایی از فعالیت های اقتصادی که البته عوارض و مضراتی هم برای شهروندان استان تهران دارد که باید در استان هزینه شوند.

محسنی بندپی افزود: باید کار گروهی  برای رصد درآمدهای دستگاه های اجرایی استان تهران تشکیل شود تا بصورت منظم درآمدها و مازاد درآمدها به استان تهران باز گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.