روزنامه چاینا دیلی چین می‌نویسد آمریکا و کسانی مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری و جان بولتون مشاور وی در آمریکا، یک روز به تنش‌های ونزوئلا دامن می‌زنند و یک روز دیگر ایران را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش جماران؛ روزنامه چاینا دیلی چین نوشت که خروج آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران نشانه ای از بی صداقتی آمریکا است.

این نشریه روز شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد آمریکا این اشتباهات را اولین بار نیست که تکرار می‌کند این کشور بارها در مناطق مختلف جهان همین راهبردها را پیشه کرده است.

روزنامه چینی می‌نویسد آمریکا و کسانی مانند دونالد ترامپ رئیس جمهوری و جان بولتون مشاور وی در آمریکا، یک روز به تنش‌های ونزوئلا دامن می‌زنند و یک روز دیگر ایران را هدف قرار می‌دهند.

نشریه ادامه می‌دهد آمریکا پیش از این هم با مدرک سازی های تقلبی و ادعاهای دروغین به افغانستان، لیبی و عراق حمله کرده است اینها مسائلی نیست که بزودی از خاطره جامعه بین المللی پاک شود.

چاینا دیلی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، بی توجهی به دیگر امضا کنندگان این سند مهم بین المللی، بازگرداندن تحریم‌ها، تمدید نکردن معافیت خرید نفت از ایران، بی توجهی به گزارش‌های متعدد آژانس از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و اعزام ناو هواپیمابر به منطقه را اقدامات بسیار خطرناک، ناصادقانه و خشونت علیه ایران دانسته است.

این روزنامه تاکید می ورزد آمریکا سعی کرده است صادرات ایران را به صفر برساند و به هر شکل اقتصاد ایران را زمین گیر کن. کاری که کمتر از یک جنگ نیست اما فقط نام جنگ را یدک نمی‌کشد.

چاینا دیلی نوشت که خیلی طبیعی بود که ایران پس از این همه اقدامات گستاخانه آمریکا در چارچوب برجام برخی از فعالیت‌هایش را از سرگرفت اینجا دیگر کسی نمی‌تواند به ایران خرده بگیرد اگر آمریکا به عقب برگردد و برجام را محترم بشمارد و تحریم‌ها را متوقف کند، ایران هم به تعهداتش پایبندی نشان می‌دهد.

این روزنامه سیاست‌های آمریکا در قبال عراق و افغانستان و تجاوز نظامی به این دو کشور را مورد توجه قرار داده و افزوده است امروز همه می‌دانند ترامپ و بولتون دنیا را مورد بی توجهی قرار داده‌اند و یکه تازی می‌کنند دنیا به این نتیجه رسیده است که آمریکا شریک قابل اعتمادب برای صلح نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.