وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: «انگلیس با نگرانی آمریکا و شرکایش در خلیج فارس و اروپا درباره اقدامات بی ثبات کننده ایران اشتراک نظر دارد. ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان برای دفع تهدیدها در منطقه ادامه می دهیم.»

به گزارش جماران؛ وزیر دفاع انگلیس طی اظهاراتی درمجلس عوام انگلیس درباره تنش ها در خلیج فارس و منطقه تصریح کرد که این کشور در گام نخست با کمک شرکا و متحدانش تلاش می کند تا تنش ها را کاهش دهد.

«پنی موردانت»این اظهارات را روز سه شنبه در پاسخ به پرسش فیلیپ هولوبون یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرد وافزود: ما سهم عمده ای دراین منطقه داریم وسرمایه‌گذاری کلانی درآن کرده‌ایم.در گام نخست با متحدان و شرکایمان برای کاهش تنش‌ ها تلاش می‌کنیم و همچنین از واقعیاتی که پشت حوادث اخیر قرار دارد، مطلع شویم.

هولوبون از وزیر دفاع انگلیس پرسیده بود، آیا این کشور در حمایت از آمریکا برای مقابله با آنچه تهدید ایران خوانده می شود نیرو اعزام خواهد کرد؟

موردانت پاسخ داد: انگلیس با نگرانی آمریکا و شرکایش در خلیج فارس و اروپا درباره اقدامات بی ثبات کننده ایران اشتراک نظر دارد. ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان برای دفع تهدیدها در منطقه ادامه می دهیم. 

وزیرخارجه انگلیس هم دیروز بار دیگر دو طرف را به آرامش دعوت کرد و گفت: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

رسانه‌های انگلیسی که تا هفته گذشته ساز افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا را کوک می‌کردند،از دیروز تا حد زیادی عقب ‌نشینی کرده و حتی نشریه‌هایی مانند 'تایمز ' یا 'سان' که با برجام میانه خوبی ندارند، تلاش ترامپ برای کاهش سطح تنش‌ها با ایران را برجسته کرده‌اند.

آمریکا مدتی است که با هیاهوی فراوان و تغییر آرایش نظامی، ناوهای هواپیمابر خود را برای تحت‌ فشار گذاشتن ایران عازم منطقه کرده، اما چون با ایستادگی ایران مقابل سیاست فشار حداکثری روبرو شده، به دنبال راهی است تا از طریق یک کشور میانجی به این قائله پایان دهد. 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در چندین نوبت تأکید کرده در پی جنگ با ایران نیست و دیروز هم در گفت‌وگو با فاکس نیوز اعلام کرد قصد درگیری نظامی با ایران را ندارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.