سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد: پس از اینکه کشورهای متعددی آمادگی خود را برای درمان غیر نظامیان از جمله زخمی ها، بیماران و افراد کم توان و معلول اعلام کردند، پاسخ منفی از سازمان ملل متحد دریافت کردیم.

به گزارش جماران؛ «محمدعبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن روز شنبه در توئیتی سازمان ملل متحد را متهم کرد که مانع از کمک رسانی جامعه جهانی به زخمی ها و بیماران یمنی می شود.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، عبدالسلام نوشت: حمله، محاصره و هدف قراردادن غیر نظامیان مصیبت های بزرگی از جمله برای زخمی ها، بیماران وافراد کم توان به بار آورده است.

وی در ادامه نوشته است: پس از اینکه کشورهای متعددی آمادگی خود را برای درمان غیر نظامیان از جمله زخمی ها، بیماران و افراد کم توان و معلول اعلام کردند، پاسخ منفی از سازمان ملل متحد دریافت کردیم.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که این نهاد اقدامات لازم را انجام می دهد و نیازی به هیچ کمکی نیست.

این در حالی است که «هنریتا فور» مدیر یونیسف چهارشنبه گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: هر روز یک کودک در جنگ کشته یا زخمی می شود و هر 10 دقیقه نیز یک کودک به دلایلی که می توان از آن جلوگیری کرد از جمله سوء تغذیه می میرد.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند. 

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.