«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی با طرح اتهام های واهی، ایران را متهم به بی ثباتی در منطقه کرد و مدعی شد که رفتار ایران دلیل اصلی مشکلات کنونی است.

به گزارش جماران؛ «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی روز چهارشنبه گفت که کشورش به جلوگیری از تشدید تنش در منطقه متعهد است.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، قرقاش افزود: امارات متحده عربی بر ثبات در منطقه تاکید دارد.

وی همچنین درخصوص انفجارهای اخیر در بندر الفجیره امارات گفت: تحقیقات در این خصوص هنوز پایان نیافته است.

پیش تر 'عباس موسوی' سخنگوی وزارت خارجه ایران در بیانیه ای، حوادث روی داده در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار خواند و خواستار اجرای تحقیقات لازم برای شناسایی عوامل آن شد.

این مقام اماراتی در ادامه با طرح اتهام های واهی، ایران را متهم به بی ثباتی در منطقه کرد و مدعی شد که رفتار ایران دلیل اصلی مشکلات کنونی است.

قرقاش در ادامه از ایران خواست تا سیاست هایش را با کشورهای منطقه و جهان بهبود بخشد.

ادعاهای تکراری این مقام اماراتی درحالی مطرح می شود که همواره ایران بر لزوم گفت وگو میان کشورهای منطقه تاکید و خواستار خروج نیروهای خارجی برای برقراری ثبات در منطقه شده است.

قرقاش درخصوص جنگ یمن نیز گفت: توافق سوئد بهترین گزینه برای حل بحران یمن است و ما به این توافق پایبند هستیم اما به حملات حوثی ها (انصارالله) پاسخ خواهیم داد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.