یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ایران زودتر از این ها باید از ضمانت اجرای برجام استفاده می‌کرد»، گفت: پپیش‌بینی می‌کنم ضرب الاجل شورای عالی امنیت ملی می‌تواند موثر باشد و می تواند اعضای برجام را وادار کند که فراتر از اعلام های سیاسی در عمل به تعهدات خود پایبند باشند.

محمود صادقی

به گزارش جماران، محمود صادقی ، درباره ضرب‌الاجل ۶۰ روزه شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد برجام گفت: ایران بیش از اندازه از خود خویشتن‌داری نشان داد، فکر می‌کنم انتظار می‌رفت ایران خیلی زودتر از اینها از این ضمانت اجرا در برجام استفاده کند.

وی افزود: خروج یکجانبه آمریکا از برجام به عدم اجرای تعهدات سایر کشورها منجر شد، خروج آمریکا بر طرف اروپایی نیز تاثیر گذاشت اعمال فشاری که آمریکا داشت موجب شد آنها هم به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها عمل نکنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران تکالیف خود را انجام داده است و این انجام تکالیف بارها مورد تایید آژانس انرژی اتمی قرار گرفت بنابراین طبیعی است اگر منافع ایران در این توافق تامین نشود ماندن در آن معقول نیست، هرچند ایران هنوز قصد خروج از برجام را ندارد ولی بر اساس بندهای ۲۶،۳۶ و ۳۷ برجام می‌تواند از حق خودش دفاع کرده و به نحو متقابل در جهت کاهش تعهدات عمل کند. این بندها حتی به نوعی حق عدم اجرای کامل تعهدات یعنی خروج از برجام را به ایران می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: به نظر می‌رسد این ضرب الاجل ۶۰ روزه یک هشدار برای طرفین دیگر برجام است و تاکید دارد که این توافق باید برای طرفین برد برد باشد، آنها نباید توقع داشته باشند این انتفاع یکجانبه باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.