مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با تاکید بر سریع پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت ، ۳۰هزار میلیارد ریال از بدهی کشاورزان استمهال شده است.

به گزارش جماران؛ مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت:سیلاب در چهار استان خوزستان ، گلستان ، لرستان و مازندران ۱۴۲هزار میلیار ریال به مجموعه بخش کشاورزی خسارت زده است.

سیدمحمد موسوی در نشست بررسی ،برآوردها و پرداخت خسارات سیل به بهره برداران بخش کشاورزی خوزستان در سرسرای اداری سازمان جهاد کشاورزی استان در اهواز افزود: ۵۲ درصد حجم خسارت مربوط به بخش زراعت ، هشت درصد باغات ، ۱۶درصد به دام و طیور و ۲۴درصد به زیرساخت های بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: از مجموع کل خسارات سیلاب فروردین امسال که حدود ۳۰۰هزار میلیارد ریال برآورد شده است حدود ۵۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

موسوی با تاکید بر سریع پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت ، ۳۰هزار میلیارد ریال از بدهی کشاورزان استمهال شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، بازگشت به زندگی عادی کشاورزان را اولویت نخست بیان و بر شتاب بخشی بر نوسازی زمین های کشاورزی و خروج آب از آنها، و آماده سازی کشت تابستانه و پاییزه تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: تاکنون آبگرفتگی ۵۱هزارو ۷۰۰هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان برطرف شده و از این سطح ۱۷هزار هکتار آن مقداری محصول برداشت شد.

کیخسرو چنگلوایی پیش بینی کرد تا نیمه خرداد آب سیلاب از همه زمین های کشاورزی خارج شود و پس از آن تجهیز و نوسازی زمین ها شروع خواهد شد.

وی گفت: همه دستگاه های اجرایی و بهره برداران محلی در حال برداشت ۳.۵میلیون تن محصول شامل گندم، جو، چغندرقند و صیفی جات هستند و بخش مهمی از آن باید به سرعت از استان خارج شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.