در نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب آمده است: تاکید هوشمندانه حضرتعالی در صیانت از جایگاه و کیان آموزش و پرورش و منزلت معلمان عزیز و محفوظ ماندن عزت نفس معلمان، بار دیگر بارقه‌ای از امید در دل‌ها آفرید و مسئولیت اینجانب و تمام دستگاه‌های ذیربط را مضاعف کرد.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از تاکید هوشمندانه ایشان در صیانت از جایگاه و کیان آموزش و پرورش و منزلت معلمان عزیز و محفوظ ماندن عزت نفس معلمان در دیدار روز چهارشنبه جمعی از فرهنگیان با معظم له تقدیر و تشکر کرد.

سید محمد بطحایی در نامه‌ای به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب که امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته معلم، میزبان جمعی از فرهنگیان بودند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: تاکید هوشمندانه حضرتعالی در صیانت از جایگاه و کیان آموزش و پرورش و منزلت معلمان عزیز و محفوظ ماندن عزت نفس معلمان، بار دیگر بارقه‌ای از امید در دل‌ها آفرید و مسئولیت اینجانب و تمام دستگاه‌های ذیربط را مضاعف کرد.

در نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر معظم انقلاب آمده است: خدای بزرگ و مهربان را شاکرم که بار دیگر این توفیق را نصیب فرمود تا در آغاز هفته معلم و در آستانه ماه انسان‌ساز رمضان به اتفاق تعدادی از همکاران عزیزم به محضر حضرتعالی مشرف شویم.

نگاه بلند حضرتعالی به جایگاه معلمان به عنوان پرورش‌دهندگان مهمترین سرمایه یک ملت یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‎سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت و تاکید مستطاب عالی بر توجه به روحیه انقلابی در اجرا و تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، انگیزه و تلاش صادقانه و خستگی‌ناپذیر را در فرهنگیان و به ویژه مسئولان این دستگاه عظیم تقویت کرده است. 

تاکید هوشمندانه حضرتعالی در صیانت از جایگاه و کیان آموزش و پرورش و منزلت معلمان عزیز و محفوظ ماندن عزت نفس معلمان، بار دیگر بارقه‌ای از امید در دل‌ها آفرید و مسئولیت اینجانب و تمام دستگاه‌های ذیربط را مضاعف کرد.

اینجانب در جایگاه یک معلم و یکی از خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت، به نمایندگی از فرهنگیان شریف، مراتب قدردانی و تشکر خود را نسبت به رهنمودهای ارزشمند حضرت‌عالی تقدیم می‌دارم.

در این ایام مبارک و در پیشگاه خداوند علیم و مردمان شریف صمیمانه عهد می‌کنیم تا از تمام توان و ظرفیت خویش برای پیگیری و تحقق عینی رهنمودهای معظم‌‌له و اجرای کامل سند تحول بنیادین و فراهم آوردن زمینه تربیت جوانان عزیز استفاده کنیم و تا رسیدن به «ایران سربلند فردا» و «ایجاد تمدن نوین اسلامی» لحظه‌ای از پای ننشینیم.

امیدواریم از دعای خیر و رهنمودها و حمایت‌های دلسوزانه حضرت‌عالی در تعالی و بالندگی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی بیش از پیش بهره‌مند باشیم.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز و در آستانه روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با تجلیل از معلمان، به بیان تذکرات و توصیه های مهمی درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله تکریم و معیشت معلمان پرداختند و با تاکید بر لزوم اجرای سند بسیار مهم تحول در آموزش و پرورش، گفتند: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه یک ملت یعنی سرمایه انسانی، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک روز معلم به همه معلمان کشور، یاد آیت الله شهید مطهری را گرامی داشتند و فرمودند: شهید مطهریِ عزیز به معنای واقعی، یک معلم دلسوز بود که با فکر و بیان قوی، رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را در ذهن جوانان دنبال می‌کرد و شهادت او در این راه، به منزله امضای قطعی خداوند متعال بر کارنامه آن بزرگوار بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، خدمات معلمان در طول سالهای پس از انقلاب را خدماتی بزرگ و ثمربخش برشمردند و با انتقاد از کسانی که غیرمنصفانه و با اغراض سیاسی، درصدد بی‌قدر و قیمت کردن آموزش‌وپرورش هستند، گفتند: البته آموزش‌وپرورش با نقطه مطلوب فاصله دارد که باید با کار و تلاش، نواقص و معایب را برطرف کرد اما وضعیت امروزآموزش‌وپرورش با وضع اسف‌بار آن در قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.