سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا به خبرنگاران گفت: «روسیه قصد دارد ائتلافی را با شرکت گروهی کشورها برای مقابله با چنین اقداماتی ایجاد کند. البته این ائتلاف قبلاً در سازمان ملل متحد شکل گرفته است.»

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش قصد دارد با تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی مانع دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا شود.

به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری در تاشکند ازبکستان اعلام کرد دولت متبوعش قصد دارد یک ائتلاف بین‌المللی را برای مقابله با دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا تشکیل دهد.

سرگئی لاوروف در واکنش به احتمال دخالت نظامی آمریکا در ونزوئلا به خبرنگاران گفت: «روسیه قصد دارد ائتلافی را با شرکت گروهی کشورها برای مقابله با چنین اقداماتی ایجاد کند. البته این ائتلاف قبلاً در سازمان ملل متحد شکل گرفته است.»

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تماس تلفنی روز گذشته با همتای آمریکایی خود «مایک پامپئو» نیز اظهار داشت: «ما توافق کردیم که در خصوص تحولات ونزوئلا با یکدیگر در تماس باشیم. با این حال من فکر نمی‌کنم راهی برای نزدیک شدن مواضع ما [در قبال ونزوئلا] پیدا شود. مواضع ما مبتنی بر اصول و چهارچوب‌های سازمان ملل متحد و نیز قوانین بین‌المللی است؛ اما آمریکا مواضع متفاوتی دارد و برای یک کشور دیگر رئیس‌جمهور تعیین می‌کند.»

آمریکا در ماههای اخیر با هدف براندازی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا و به قدرت رساندن مهره دست‌نشانده خود یعنی «خوان گوایدو»، فشارهای سیاسی و اقتصادی شدیدی را به ونزوئلا وارد کرده و حتی از احتمال دخالت نظامی در این کشور سخن گفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.