پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات اخیر عربستان و قتل عام عده‌ای از شیعیان مشکلی برای حجاج ایجاد نمی‌کند، گفت: این اقدام حرکت بسیار نادرست و شنیعی است، اما از آنجا که مربوط به حوزه داخلی عربستان است، مشکلی برای حجاج ما ایجاد نمی‌کند.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر (نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تمایل زائران دیگر کشور به استفاده از کاروان‌های کشورمان برای حضور در مراسم حج تمتع گفت: بسیاری از زائران دیگر کشورها با توجه به ارائه خوب خدمات ایران به زائران در سفر حج تمایل دارند، همراه کاروان‌های ما به حج اعزام شوند، اما  نمی‌توانیم چنین کاری انجام دهیم، چراکه براساس پروتکل و مقررات عربستان سعودی ما فقط می‌توانیم زائران خودمان را به حج اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه براساس قوانین عربستان حضور زائران خارجی در کاروان‌های ما ممنوعیت دارد، تصریح کرد: برای زائران ایرانی خارج از کشور نیز کاروان‌های مستقل دیده شده و می‌توانند در آنها ثبت‌نام کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به حضور حداکثری زنان در حج سال 98 خاطرنشان کرد: از زنان تحصیلکرده در حوزه علمیه برای ارائه آموزش‌های لازم به زنان بهره گرفته‌ایم و در حال حاضر این زنان با حضور در کاروان‌ها در حال ارائه آموزش‌های لازم هستند؛ همچنین اکثر این زنان متاهل بوده و چنانچه مجرد باشند، با یکی از محارم‌شان در حج حضور دارند و از این بابت نیز مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از سال آینده دور جدید ثبت‌نام برای حج تمتع آغاز می‌شود؟ تاکید کرد: اصلا چنین امکانی وجود ندارد، چراکه همچنان مردم از 13 سال پیش در نوبت زیارت حج تمتع هستند و امکان ندارد، ثبت‌نام جدید آغاز شود، مگر اینکه این صف در حال اتمام باشد که در آن زمان امکان ثبت‌نام نیز وجود دارد.

سرپرست حجاج ایرانی در خصوص حج عمره نیز تصریح کرد: تلاش ما بر راه‌اندازی مجدد سفرهای عمره است و معمولا در ایام حج مذاکره در خصوص سفرهای عمره انجام می‌شود و امیدواریم عمره راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام قاضی عسگر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات اخیر عربستان و قتل عام عده‌ای از شیعیان مشکلی برای حجاج ایجاد نمی‌کند، گفت: این اقدام حرکت بسیار نادرست و شنیعی است، اما از آنجا که مربوط به حوزه داخلی عربستان است، مشکلی برای حجاج ما ایجاد نمی‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.