رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از خیرین مدرسه‌ساز درخواست کرد همچون گذشته به منظور جبران خسارت‌های سیل در کنار آموزش و پرورش باشند.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مدارس نیاز به بازسازی و تعمیر دارد و حدود ۱۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده باید از نو ساخته شوند.

محمدرضا عارف با اشاره به وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده، گفت: در پی بازدیدهای نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات از مدارس مناطق سیل‌زده، در تلاش هستیم به کمک دولت و خیرین هرچه سریع‌تر بازسازی و نوسازی مدارس این مناطق آغاز شود تا دانش‌آموزان برای سال جدید تحصیلی، مدارس نوساز را در اختیار داشته باشند. 

4 ماه پیش‌رو تا مهرماه زمان بسیار مناسبی برای جبران خسارت‌های وارده

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین از خیرین مدرسه‌ساز درخواست کرد همچون گذشته به منظور جبران خسارت‌های سیل در کنار آموزش و پرورش باشند، ادامه داد: 4 ماه پیش‌رو تا مهرماه، زمان بسیار مفید و مناسبی برای جبران خسارت‌ها است اما اگر در برخی از مناطق مدارس تا مهرماه آماده نشدند باید مکان‌های موقت همچون کانکس برای آن‌ها در نظر گرفت.

100 مدرسه در مناطق سیل زده باید از نو ساخته شوند

عارف  افزود: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مدارس نیاز به بازسازی و تعمیر دارد و حدود 100 مدرسه در مناطق سیل‌زده باید از نو ساخته شوند.

مدارس شهرها و استان‌های سیل‌زده در این مناطق عملا تعطیل هستند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین از تعطیل شدن مدارس در شهرها و استان‌های سیل‌زده خبر داد و گفت: مدارس در این مناطق عملا تعطیل هستند، ضمن آنکه زمان امتحانات نیز در این شهرها تغییر کرده است و بخش‌های تدریس نشده از کتاب‌ها در امتحانات ذکر نخواهد شد، البته سال تحصیلی آینده مطالب تدریس نشده در قالب کلاس فوق‌العاده به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1167800
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.