سفیر هلند در ایران با بیان اینکه بخش کشاورزی هلند دارای دانش فنی، تکنولوژی و نوآوری های قابل انتقال به ایران است، تصریح کرد: سعی داریم تا با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با ایران بتوانیم ارتباط تجاری ایران و هلند را حفظ کنیم.

به گزارش جماران؛ سفیر هلند در ایران گفت: اتحادیه اروپا همچنان پیگیر کانال مالی تجارت با ایران است تا از این طریق بتواند ارتباط تجاری خود را با ایران همانند گذشته ادامه بدهد.

'ژاک ورنر' افزود: با وجود اعمال تحریم های جدید علیه ایران و خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اروپا به صورت مشخص برقرارداد برجام پایبند است.

وی اظهار داشت: امیدواریم در زمینه کشاورزی بتوانیم با ایران همکاری های مشترک داشته باشیم، زیرا هلند از لحاظ تولیدات کشاورزی و مواد غذایی کشور توانمند و با ظرفیتی است.

سفیر هلند در ایران با بیان اینکه بخش کشاورزی هلند دارای دانش فنی، تکنولوژی و نوآوری های قابل انتقال به ایران است، تصریح کرد: سعی داریم تا با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با ایران بتوانیم ارتباط تجاری ایران و هلند را حفظ کنیم.

وی درباره ظرفیت های بخش کشاورزی ایران گفت: ایران بازار بزرگی است و زیرساخت های فناوری در این کشور برای توسعه بخش کشاورزی مناسب است و این فرصت خوبی را ایجاد می کند که همکاری مشترکی بین دو کشور شکل بگیرد.

ورنر اضافه کرد: به عنوان سفیر هلند در ایران راه های مشارکت را در بخش هاش مختلف کشاورزی دنبال می کنیم و سعی داریم ارتباط بین شرکت های هلندی و ایرانی دو کشور را تسهیل کنیم.

سفیر هلند در ایران افزود: تولید و صادرات بخش کشاورزی ایران به دلیل تغییرات اقلیم ممکن است در آینده با مشکلاتی روبرو شود که ما می خواهیم با همکاری های مشترک و ارایه راهکارهایی بتوانیم به حفظ و توسعه تولیدات کشاورزی ایران کمک کنیم.

به گفته وی، هلند آمادگی دارد که این راه حل های نو آورانه را به ایران منتقل کند و با یکدیگر پیش برویم.

سفیر هلند ضمن ابراز تاسف درخصوص سیل اخیر در ایران گفت: شاهدیم که تاثیرات تغییر اقلیم و بروز سیل در ایران منجر به خسارت زیادی در این کشور شده و مشکلاتی را برای مردم پیش آورده است.

ورنر براین باور است که کشور هلند دارای دانش فنی و تکنولوژی برای مقابله با این اثرات و بلایای طبیعی است که در این زمینه ارتباط مشترکی با ایران برقرار کند.

وی گفت: راهکارهای مقابله با این اثرات وجود دارد و ما می توانیم با کمک به ایران این اثرات را کاهش بدهیم.

در این نمایشگاه بیش از یکصد شرکت داخلی و خارجی نوین ترین طرح ها ، خدمات و صنایع مرتبط با حوزه های باغبانی، صنعت گلخانه سازی ، نهاده ها ، ماشین آلات، تجهیزات ، آبیاری ، گل و گیاه و صنایع وابسته را به نمایش گذاشتند. 

در این نمایشگاه در کنار شرکت های داخلی نمایندگانی از کشورهای هلند، آلمان، فرانسه، اسپانیا، آذربایجان و اردن حضور پیدا کردند که این شرکت ها ضمن ارایه جدیدترین خدمات و تولیدات خود زمینه انتقال تکنولوژی های نوین حوزه های مختلف کشاورزی و تولید گل و گیاه را به داخل کشور فراهم می کنند. 

این نمایشگاه با رویکرد تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی جهت تولید پایدار ، اقتصادی کردن تولید، و سلامت محصولات با استفاده از راهبرد توسعه کشت گلخانه ای و مدیریت آب و آبیاری کشاورزی برپاشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.