پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

جلسه دوم دادگاه پرونده پتروشیمی برگزار شد:

«مرجان شیخ الاسلامی» فراری است

دومین جلسه رسیدگی به اتهام های رضا حمزه لو، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و 13 متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی آغاز شد.

به گزارش جماران، اسدالله مسعودی مقام قاضی رسیدگی کننده به اتهام های برخی اعضای هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی چهارشنبه گذشته از مشارکت و معاونت متهمان این پرونده در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی و توزیع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به میزان 6 میلیارد و 656 میلیون یورو خبر داد.
وی از متهمان خواست تا از پرداختن به هرگونه حاشیه بپرهیزند و هر مطلبی را به صورت کتبی اعلام کنند و به جای طرح مباحث بی فایده از خود دفاع حقوقی کنند.
نماینده دادستان تهران هنگام قرائت کیفرخواست گفت که فقط 120 صفحه و خلاصه شده کیفرخواست 700 صفحه‌ای را قرائت می کند و موفق به قرائت 70 صفحه از آن شد. 
عباس صمیمی، عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایران، مصطفی طهرانی صفا و علیرضا علائی رحمانی از اعضای هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی، محسن احمدیان بازنشسته پتروشیمی، مرجان شیخ الاسلامی آل آقا، مدیر عامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت، سید امین قرشی سروستانی و سام حامد ساعدیان از متهمان این پرونده هستند. 
سید علیرضا حسینی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی شانگهای، علی اشرف ریاحی، معصومه دری مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی، ابوالفضل ملکی شمس آبادی تولید کننده نایلون و نایلکس، سعید خیری‌زاده، مدیر مالی سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و محمدحسین شیرعلی از دیگر متهمان این پرونده به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور متهم هستند.
حسینی، نماینده دادستان از باز بودن پرونده برخی متهمان در دادسرا سخن گفت و افزود: متهمان به عنوان مدیران شرکت از خریداران خارجی مبالغ کلان به نفع خود دریافت می‌کردند و به بهانه دور زدن تحریم‌ها، شرکت هایی را در خارج از کشور تاسیس می‌کردند و پول آن را در مرحله اول به حساب خود انتقال می‌دادند. 
وی افزود: متهمان ارزهای صادراتی را به حساب هایی که خود به عنوان ذینفع مطرح بودند انتقال می دادند و این کار خیانتی بزرگ بود که ظرفیت های ارزی را در خارج به حداقل می رساند.

این خبر در حال تکمیل شدن است..

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.