تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» نوشت: استفاده از پلتفرم های دیجیتال در محکومیت ایران، یه یکی از ویژگی های سیاست دولت ترامپ در قبال این کشور تبدیل شده است.

به گزارش جماران؛ تارنمای شبکه خبری «سی ان ان» در گزارشی به بررسی ابعاد مختلف کارزار مضحک دیجیتال آمریکا علیه ایران پرداخته و نوشت: گاهی در برخی ایده های مطرح شده در این مورد چنان زیاده روی صورت می گیرد که کاملا رد می شوند.

تارنمای این شبکه آمریکایی منتقد دولت ترامپ، در گزارش خود نوشت: استفاده از پلتفرم های دیجیتال در محکومیت ایران، یه یکی از ویژگی های سیاست دولت ترامپ در قبال این کشور تبدیل شده است. 

در چند هفته گذشته، یکی از مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا یک گیف تمسخرآمیز از «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران توییت و وی را دروغگو خطاب کرد. 

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در یک ویدئوی رسمی از کاخ سفید گفت که فکر نمی کند رژیم ایران شاهد سالگرد دیگری باشد و وزارت خارجه آمریکا ویدئویی را از ساختمان سفارت ایران در این کشور منتشر کرد که نزدیک به 40 سال از تعطیلی آن می گذرد.

** خدعه های بی اثر 

سی ان ان در تاکید بر بی اثر بودن این طرح ها، پس از اشاره به ایده استفاده از پوستر «بازی تاج و تخت» با مضمون «تحریم ها در راهند»، به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نوشت: «تاثیر آن را نمی فهمم. می ترسم در آخر ما را از آنچه به عنوان سیاست خود عنوان کرده ایم، یعنی افزایش فشارها بر ایران برای دستیابی به یک توافق جامع، منحرف کند. این ایده ها بیشتر مصرف داخلی دارند.»

تاکید دولت ترامپ بر این است که می خواهد از محتوای دیجیتال برای برقراری ارتباط با مردم ایران استفاده کند. 

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به طور آنلاین هم به پرسش های فارسی زبانان پاسخ می دهد، ویدئویی در برابر ساختمان سفارت ایران ضبط کرده که محتوای آن زنگ خطری برای برخی از دیپلمات های آمریکایی بود. 

پیام هوک در این ویدئو، با این ادعای دولت واشنگتن که بدنبال تغییر رژیم در ایران نیست، در تناقض است.

** دیپلماسی سخیف آمریکا، از فیس بوک تا توییتر 

استفاده واشنگتن از فیس بوک برای منتشر کردن پیام های ضدایرانی نمونه دیگری از انحراف از شیوه سنتی استفاده از پلتفرم های دیجیتال از سوی وزارت خارجه آمریکا است. 

این وزارتخانه در ماه نوامبر (مهر - آبان) در صفحات فیس بوکی خود اطلاعیه هایی را در مورد تحریم های ایران منتشر می کرد. 

در حالیکه معمولا از این صفحات برای جلب توجهات به برنامه های آموزشی و رویدادهای میان فرهنگی در کشورها استفاده می شد. 

گاهی در برخی ایده های مطرح شده در این راستا چنان زیاده روی می شود که کاملا رد می شوند.

به عنوان نمونه، سال گذشته طرحی توسط سیاستمداران میز ایران مطرح شد تا به یک قنادی ایرانی در واشنگتن سفارش پخت کوکی هایی به شکل راکت داده شده و آنها را به کشورهایی که در گستره موشکی این کشور قرار دارند، بفرستند.

این طرح پیش از اینکه به جایی برسد، رد شد. دیپلمات های وزارت امور خارجه آمریکا در گفت وگو با 'سی ان ان' مطرح کردند که مجبور به رد ایده های مشابه بسیاری از این دست شده اند.

'سی ان ان' ادامه داد: توییت های منتشر شده در صفحات شخصی سیاستمداران آمریکایی نیز انتقادات بسیاری از دیپلمات های این کشور را به همراه داشته و مقام های سابق وزارت خارجه را نیز غافلگیر کرده اند. 

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری 'باراک اوباما' گفت که استفاده از شبکه های اجتماعی برای ابراز اظهارات انتقادی، دیپلماسی را سخیف کرده و در دوره ریاست جمهوری اوباما پذیرفته نمی شد.

وی افزود: اگر من چیزی شبیه این راجع به او (ظریف) در شبکه های اجتماعی منتشر می کردم، جان کری وزیر امورخارجه به حق خشمگین می شد و ممکن بود اخراج شوم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.