محمد دهقان گفت: سه سال از زمان ابلاغ «قانون رسیدگی به اموال مسئولان» به قوه قضائیه می گذرد اما قوه قضائیه حتی آیین نامه اجرایی آن را نیز ابلاغ نکرده است.

به گزارش جماران، دهقان اظهار داشت: سه سال از زمان ابلاغ «قانون رسیدگی به اموال مسئولان» به قوه قضائیه می گذرد اما قوه قضائیه حتی آیین نامه اجرایی آن را نیز ابلاغ نکرده است.

وی ادامه داد: آقای آملی لاریجانی به هر دلیلی در سه سال گذشته هزینه اجرای «قانون رسیدگی به اموال مسئولان» را نداد و نتوانست افتخار اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی را نصیب خود کند اکنون آقای رئیسی باید افتخار اجرای این قانون را نصیب خود کند.

وی اظهار داشت: اجرای قانون رسیدگی به اموال مسئولان که در سال ۹۴ بعد از هشت سال پیگیری در مجمع تصویب شد می تواند از این به بعد بستری برای جلوگیری مسئولان کشور در قوای سه گانه و دستگاه های حکومتی از رانت خواری و سوءاستفاده باشد.

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: علاوه بر اصل ۱۴۲ قانون اساسی اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی مهمترین راهبرد شفافیت و بازگرداندن اموال غیرمشروع است که اگر این دو اصل و قوانین مرتبط با آنها درست اجرا شود پالایش در درون نظام سیاسی صورت می گیرد و انسان های پاک در هر گروهی که باشند از انسان های ناپاک و مفت خوار و سوءاستفادگر متمایز می شود.

دهقان تأکید کرد: مردم معتقدند که اگر قرار است مردم و مسئولان همه با هم مشکلات را تحمل کنند نباید بچه های مسئولان در خارج از کشور زندگی کنند. مردم قبول نمی کنند که با مشکلات دست و پنجه نرم کنند اما مسئولان بچه های خود را خارج از کشور فرستاده و این نگرانی در بین مردم ایجاد شود که نکند برخی از مسئولان حتی ثروت های خودشان را همراه با فرزندان شان به خارج کشور فرستاده باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.