رئیس سازمان میراث فرهنگی از صادرات ۳۰۰ میلیون دلار به صنایع‌دستی توسط گردشگران خارجی خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده امسال بیش از شش میلیون گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان در ایران حضور داشته‌اند.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه هنر صنعت زیلوی میبد، هنر غنی ایرانی اسلامی قلمداد می‌شود، از صادرات ۱۹۰ میلیون دلار صنایع دستی از مبادی گمرکی کشور طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

علی‌اصغر مونسان در آیین انتخاب میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو با اشاره به اینکه توسعه زیلوبافی دارای دو بعد اقتصادی و فرهنگی، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۹۰ میلیون دلار از مبادی گمرکی کشور صادرات صنایع‌دستی انجام شده است.

وی از صادرات ۳۰۰ میلیون دلار به صنایع‌دستی توسط گردشگران خارجی خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده امسال بیش از شش میلیون گردشگر خارجی از کشورهای مختلف جهان در ایران حضور داشته‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: بخش گردشگری و صنایع‌دستی کشور توانسته به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان یک فرصت شغلی پایدار ایجاد کند؛ چنانچه در سال گذشته یکی از سازمان‌های اشتغال‌زایی کشور میراث فرهنگی بوده است.

مونسان، بخش گردشگری و صنایع‌دستی را یکی از بخش‌های اشتغال‌زای کشور عنوان کرد و بیان داشت: در این میان، نقش زنان در ماندگاری، توسعه و رونق رشته‌های صنایع‌دستی قابل‌توجه و ستودنی است؛ چراکه عمده فعالین بخش زیلو، زنان هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حوزه صنایع‌دستی ۷۰ درصد فعالان و هنرمندان این صنعت را زنان تشکیل می‌دهند؛ چنانچه آن‌ها توانسته‌اند به‌خوبی در این حوزه فعالیت و نقش‌آفرینی کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر گردشگران داخلی و خارجی فراوانی به استان یزد سفر داشته‌اند و امیدواریم با ثبت جهانی زیلو در شهرستان میبد شاهد حضور گردشگران بیشتری در این شهرستان باشیم، خاطرنشان کرد: در حقیقت هنر صنعت زیلوی میبد هنر غنی ایرانی اسلامی قلمداد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.