نایب رئیس مجلس با اشاره به اهمیت تامین مسکن افزود: اقدامات کمیته امداد در خرید و احداث مسکن به مددجویان ارزشمند است اما برای کمک به نیازمندان باید از مشارکت مردم، ظرفیت مساجد و محلات استفاده کرد.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه حکومت شنیدن صدای کسانی است که صدایشان به جایی نمی‌رسد و به کمک نیاز دارند، تاکید کرد: باید دغدغه‌مان بعد از پیروزی انقلاب، شنیدن صدای نیازمندان و کمک به آنها می‌بود.

مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح مساکن مددجویی و طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد در آذربایجان شرقی با بیان اینکه منکر اقدامات انجام شده برای کمک به محرومان و فقرا نیستم، گفت: 40 سال بعد از پیروزی انقلاب، نباید فقیری در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت تامین مسکن افزود: اقدامات کمیته امداد در خرید و احداث مسکن به مددجویان ارزشمند است اما برای کمک به نیازمندان باید از مشارکت مردم، ظرفیت مساجد و محلات استفاده کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر مبارزه با فقر، گفت: باید صدای محرومین شنیده شود و به نیازهای آنها پاسخ داده شود.

پزشکیان افزود: همگی باید دست در دست هم دهیم و به یاری یکدیگر مشکلات و محرومیت ها را رفع کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توجه به مسکن مددجویان یکی از رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر است، گفت: در دو سال گذشته بطور متوسط روزانه 2 مسکن مددجویی خرید یا احداث کرده ایم.

محمد کلامی افزود: در سالجاری تعداد 131 واحد مسکن در هفته دولت بصورت نمادین افتتاح کردیم و 400 واحد نیز امروز افتتاح می شود.

وی همچنین اعلام کرد: 240 واحد در روز 14 اسفند مصادف با سالروز تاسیس کمیته امداد افتتاح خواهد شد.

کلامی اولویت بعدی کمیته امداد در خروج از فقر را توجه به موضوع اشتغال عنوان کرد و گفت: در بین 75000 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان، 19000 خانوار توان اشتغال دارند که با شناسایی آنها و برگزاری دوره های مهارتی، تسهیلات بانکی اعطا می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: بانک های عامل استان در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال همواره کنار ما بودند که از همه آنها تشکر می کنم.

وی به رویکرد جدید کمیته امداد در امر اشتغال اشاره کرده و افزود: 175 تنوع شغلی ایجاد کرده ایم که در بین آنها به مشاغل دانش بنیان و مشاغل مرتبط با بانوان توجه ویژه ایشده بطوری که کمیته امداد بعنوان دستگاه برتر استان در ایجاد اشتغال شناخته شده است.

کلامی توجه به شاخص های فرهنگی را از دیگر رویکردهای کمیته امداد در خروج از فقر برشمرد و گفت: در سایه حمایت های کمیته امداد از دانش آموزان، امسال در کنکور سراسری 7 قبولی در رشته های پزشکی داشته ایم.

وی یادآور شد: کمیته امداد استان با پرداخت ماهانه 185 میلیارد ریال مستمری، نقش برجسته ای در پویایی اقتصاد و نشاط اجتماعی دارد.

400 واحد مسکن و 600 طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت اداره کل کمیته امداد استان، صبح امروز افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.