پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله جوادی آملی؛

وزیر ارشاد: آیت الله العظمی جوادی آملی «حکیم انقلاب» است

سید عباس صالحی گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی مانند شهید مطهری و سایر بزرگان به سوالات و شبهات زمانه خود توجه دارند و آثار متعدد ایشان این ویژگی را داشتند که موسوعه نگاری را در کنار تک نگاری باشند و جنبه دایره المعارف پیدا کنند.

به گزارش جماران؛ وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: ایشان به عنوان یک حکیم مسلمان در اسلام، متمایز و ممتاز است. زیرا هر کدام از حکیمان در انتقال مبانی اسلامی سهم خود را داشتند، اما سهم ایشان متمایز است. 

وی افزود: ایشان یک حکیم جامع است. ما کمتر کسانی داریم که در کنار عرفان، فیلسوف باشند، اما ایشان این جامعیت را مانند حضرت امام داشتند.

ویژگی دیگر حضرت آیت الله جوادی آملی، شاگردپروری ایشان است. ایشان با تدریس ممتد و شاگردان فراوان این ویژگی را نیز ازآن خود کردند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: آیت الله العظمی جوادی آملی یک حکیم اجتماعی است. اینکه فلسفه از حوزه انتزاعی به حوزه های اجتماعی نزدیک شود مدنظر ایشان است. ایشان همچنین حکیمی متکلم است. 

وی افزود: حضرت آیت الله جوادی آملی مانند شهید مطهری و سایر بزرگان به سوالات و شبهات زمانه خود توجه دارند و آثار متعدد ایشان این ویژگی را داشتند که موسوعه نگاری را در کنار تک نگاری باشند و جنبه دایره المعارف پیدا کنند.

صالحی گفت: می توان این تعییر را به کار برد که حضرت آیت الله «حکیم انقلاب» است. کسی که مبادی و مباحث نظری را در حوزه های مختلف نظریه پردازی کرد. 

به نحوی که انسان وقتی ایشان را می بیند یاد اولیاءالله می افتد و حس نمی کند که در دنیا زندگی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.