رحمانی فضلی گفت: بعضی می‌گویند در کشور شرایط سخت شده است اما ملت ایران با یک عقبه چندین هزار ساله و با اراده قوی خود خیلی از مشکلات را پشت سر گذاشتند. ما نمی‌توانیم به خاطر سختی مشکلات کاری کنیم که نتایج آن بدتر از شرایط فعلی باشد. کدام یک از کشورها که در ارتباط تنگاتنگ با آمریکا بوده‌اند اما قدرت اعمال نظر نداشته‌اند موفق بوده‌اند؟

به گزارش جماران؛ وزیر کشور با بیان اینکه هیچ دولتی در شرایط کنونی دنیا بدون توجه به تشکل‌ها نمی‌تواند حکومت‌داری کند، تاکید کرد: مردم باید جلودار باشند و دولت‌ها پشت سر آنها حرکت کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت اجتماعی کشور که بعد از ظهر روز چهارشنبه به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه از یک ماه پیش قرار بوده رئیس‌‌جمهور در جمع فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد شرکت کند، گفت: از دو هفته پیش با توجه به تلاقی برنامه‌ها آقای رئیس جمهور اعلام کردند که نمی‌توانند در نشست امروز شرکت کنند و دفترشان نیز این موضوع را به ما اعلام کردند. به هر حال برای عدم حضور ایشان عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم حتما این جلسه را با حضور ایشان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در چهلمین سال انقلاب آنچه برای مهم است، این است که در مسیر آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب و تحت امر رهبری در حال انجام وظیفه هستیم.

رئیس شورای امنیت کشور با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته دشمنان انقلاب در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، جنگ روانی و... هر کاری که می‌توانستند علیه ما انجام دادند و امروز نیز همه آن برنامه‌ها را مجددا در دستورکار قرار داده‌اند، اظهار داشت: این دشمنان از سویی تهدید نظامی می‌کنند و از سویی، برای انزوای ایران جلسه برگزار می‌کنند. همچنین آنها رسانه‌هایشان را علیه ایران فعال کرده‌ و از سوی دیگر، سازمان‌های سیاسی بین‌‌‌المللی را در اختیار گرفته‌اند. 

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ملتی که توانسته ۴۰ سال روی پای خود بایستد، اکنون در وضعیت چهل سال پیش نیست، تصریح کرد: زمانی که جنگ شروع شد در شهرستان ما اعلام آماده‌‌باش برای اعزام نیرو به جبهه‌ها شد. ما در آن زمان هیچ امکان نظامی نداشتیم و حتی تفنگ به تعداد کافی در اختیار نبود. از آنجا که منطقه ما عشایری بود، اعلام کردیم هر کس تفنگ دارد، بیاورد. همه مردم سلاح‌های خود را به سپاه تحویل دادند و دیدیم از هر پنج سلاح، به دلیل کهنه بودن آنها می‌توان یک سلاح تولید کرد. همچنین خانم‌ها نان، ماست خشک و خشکبار تهیه کردند و برای نیروهای اعزامی بقچه‌ای تدارک دیدند. 

وی افزود: ارتش در بدترین شرایط بود، چراکه همه سران آن رفته بودند و برخی نیز به دادگاه‌ها سپرده شده بودند. اختلافات داخلی بسیار زیاد بود و مخالفان بعضا عملیات تروریستی انجام می‌دادند اما همان شبی که عراق به ایران حمله کرد، امام(ره) صحبت مهمی کردند و آن، این بود که دزدی به خانه آمده و سنگی در داخل چاه انداخته است و ما حتما پیروز خواهیم شد. 

وزیر کشور با بیان اینکه امروز پس از چهل سال دشمنان همان مسیر قبلی را پیش می‌برند اما ما مردم چهل سال پیش نیستیم، خاطرنشان کرد: آنها می‌گویند نباید از انرژی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک برخوردار باشید. همچنین در حوزه سیاست خارجه می‌گویند شما چرا در منطقه تاثیرگذار هستید؟ دیروز وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد چهار کشور خارجی آنها را تهدید می‌کنند که شامل روسیه، چین، ایران و کره شمالی هستند. 

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما اصلا معتقد به تهاجم و عملیات نظامی نیستیم، ابراز داشت: اما همه افکارعمومی در دنیا با واژه‌ای آشنا هستند و آن، ایران است چهل سال است که در همه رسانه‌های آنها نام ایران عنوان می‌شود. اگر بخواهند تعداد واژه‌های تکرار شده در رسانه‌های آنها را بشمارند، شاید انقلاب اسلامی ایران بیشترین تکرار را داشته باشد. 

وی افزود: بعضی می‌گویند در کشور شرایط سخت شده است اما ملت ایران با یک عقبه چندین هزار ساله و با اراده قوی خود خیلی از مشکلات را پشت سر گذاشتند. ما نمی‌توانیم به خاطر سختی مشکلات کاری کنیم که نتایج آن بدتر از شرایط فعلی باشد. کدام یک از کشورها که در ارتباط تنگاتنگ با آمریکا بوده‌اند اما قدرت اعمال نظر نداشته‌اند موفق بوده‌اند؟ 

این عضو دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه عزم ما بر این است که روی پای خود بایستیم، بیان کرد: آنها به چه حقی می‌خواهند نظام و مردم را دچار خسران کنند؟ بدون مشارکت اجتماعی مردم هیچ کاری پیش نخواهد رفت و من به این راه اعتماد دارم. انسان موجودی اجتماعی است ما باید از مردم بخواهیم که در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت کنند. هیچ دولتی در شرایط کنونی دنیا بدون توجه به تشکل‌ها نمی‌تواند حکومت‌داری کند؛ مگر اینکه بخواهند حکومت استبدادی داشته باشند. مردم باید جلودار باشند و دولت‌ها پشت آنها حرکت کنند.

رحمانی فضلی افزود: سازمان اجتماعی وزارت کشور  و اولویت‌ها و منابع آن پیشنهاد مقام معظم رهبری بود و رئیس‌‌جمهور در تمام مراحل در خصوص این موضوع مشوق بودند. 

وی با بیان اینکه تا سال ۵۷ اگر دموکراسی و مشارکت عمومی داشتیم در قالب‌ نظامات تشریفاتی بود، یادآور شد: از سال ۵۷ به بعد مردم تمرین خوداتکایی، مردمسالاری و... را در اوج شرایط جنگ، تحریم، مقاومت و اعمال نفوذ رژیم صهیونیستی و استکبار تجربه کردند. اسلام انحرافی و تکفیری پرورده دشمنان بود تا نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظر افراطی در دنیا نشان دهند. 

وزیر کشور افزود: اکنون مسائل اقتصادی یکی از مطالبات مهم است و ما اگر با همکاری مردم تمام ظرفیت را پای کار بیاوریم حتما موفق خواهیم شد.

به گزارش جماران، پس از سخنان عبدالرضا رحمانی فضلی یکی از فعالان اجتماعی حاضر در این گردهمایی از جای خود بلند شد و عنوان کرد: اینجا قرار نیست حرف فانتزی بزنیم و برای هم کف بزنیم، فعال کسی است که دارای بلوغ است.

وی اضافه کرد: آقای وزیر می‌گویند فعالان حوزه‌های اجتماعی باید پیشقدم باشند اما این افراد برای پیشبرد کار خود در سازمان‌ها و ادارات دولتی باید روزها منتظر شوند و باز هم کسی جواب آنها را نمی‌دهد. 

این فرد با درخواست و اصرار مجریان همایش به سخنان خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.