اخیرا بازدیدکنندگان از دفتر گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس گفته‌اند که روی دستمال توالت‌های دفتر وی تصویر ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه بوده و در زیر تصاویر، واژه‌هایی توهین آمیز نیز نوشته شده بود.

به گزارش جماران، به نوشته روزنامه دیلی میل، گاوین ویلیامسون از زمان روی کار آمدن به عنوان وزیر دفاع انگلیس موضعی بسیار سخت و تند در قبال رئیس جمهوری روسیه گرفته است.

یکی از منابع نزدیک به وزارت دفاع انگلیس تایید کرد که رول‌های دستمال کاغذی منقش به تصویر پوتین در داخل دفتر شخصی وزیر دفاع است و اعلام کرد که ویلیامسون آن را از شخصی هدیه گرفته است.

این اقدام باعث شگفتی روسیه نشد چون از زمان پرونده مسمومیت جاسوس سابق دوجانبه روس در سال گذشته میلادی که در سالزبری رخ داد، روابط بین دو کشور به تنش کشیده شد.

در آن زمان، وزیر دفاع انگلیس با اعلام اینکه "روسیه باید گورش را گم کند"، توجه زیادی را به خود جلب کرد و اخیر نیز هشدار داد که شرق نباید در امور انگلیس دخالت کند.

این هشدار پس از آن مطرح شد که نیروی هوایی سلطنتی انگلیس یگان جدیدی از جنگنده‌های رادار گریز خود را عملیاتی کرد.

وزیر دفاع انگلیس با اعلام عملیاتی شدن این جنگنده‌ها، گفت که پیامی واضح را برای روسیه ارسال کرده مبنی بر این که"روسیه نباید در امور ما دخالت کند چون ما توانایی و ظرفیت و مردمی داریم که همواره از ما دفاع می‌کنند."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.