وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به همکاری خود با اروپا درباره SPV ادامه می دهیم اما منتظر آن‌ها نمی‌مانیم.

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف پس از دیدار با وزیر حمل و نقل هند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه بانکی خیلی خوشحال هستیم که uco بانک هند و بانک پاسارگاد ایران همکاری خود را در زمینه تجارت آغاز کرده‌اند ما امیدواریم که به رغم تحریم‌های آمریکا،  ایران و هند در زمینه همکاری بیشتر و در راستای منافع مردم دو کشور همکاری‌های بیشتری داشته باشند.
ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست هند برای گاز ارزان‌تر و راه‌اندازی صنایع در چابهار گفت: ما برای گفت‌وگو با هند آمادگی داریم تا این که آنها بتوانند سرمایه‌گذاری در چابهار از جمله پتروشیمی را آغاز کنند.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: ما همیشه آماده گفت‌وگوها با هند در این حوزه بوده‌ایم و از پیشنهادات هند استقبال می‌کنیم،  من نمی‌توانم جلو رسانه‌ها مذاکره کنم ولی ما آمادگی مذاکره داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اس پی وی گفت: اروپایی ها تلاش کرده‌اند اما در حد انتظار ما نتوانستند پیشرفت کنند. ما همکاری خود را از طریق کانال‌های مختلف مثل مورد هند گسترش می‌دهیم.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما با اروپا در تماس هستیم اما منتظر آن ها نمی‌مانیم، ما حوزه‌های همکاری خود را از طریق  کانال‌های مختلف مانند هند گسترش می دهیم.
وی افزود: در حالی که با اروپا و همکاری در خصوص SPV ادامه می دهیم اما منتظر آن ها نمی‌مانیم. ما با شرکای سنتی خود کار می‌کنیم مثل چین،  هند و روسیه تا این که بتوانیم در راستای منافع مردم‌مان همکاری کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.